معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهوری در زمینه رفع ریشه‌ای مشکلات شبکه فاضلاب اهواز از بازدیدهای تخصصی صورت گرفته توسط گروههای کارشناسی این معاونت خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی برای ساماندهی امور زیربنایی به سرعت آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 22 December 2019

مهدی جمالی نژاد گفت: طی بازدید گروه‌های کارشناسی معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و مسوولان محلی و مدیریت شهری اهواز، ارزیابی‌های کارشناسی از بخش‌های آسیب دیده شبکه فاضلاب اهواز صورت گرفته و وظایف دستگاه‌های مختلف برای رفع سریع مشکلات مشخص شده است.

 وی همچنین تصریح کرد: رفع اصولی مشکلات قدیمی مرتبط با فقدان زیرساختها و همچنین وجود سیستم فاضلاب فرسوده اهواز و بخش‌هایی از خوزستان که چندین دهه سابقه دارد، در اولویت دولت و وزارت کشور قرار دارد.

 وی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار برای اجرای اقدامات لازم در زمینه‌های ایجاد زیرساختهای دائمی این موضوع، کارهای عمرانی لازم بسرعت آغاز خواهد شد.

 لازم به ذکر است از مهمترین اقدامات می‌توان به بازمهندسی در طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی اهواز اشاره کرد که سیاست اصلی آن بر تفکیک شبکه آبهای سطحی از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر باشد.

 بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزات کشور، از دیگر اقدامات فوریتی، اجرا و تکمیل کلکتورهای شرقی و غربی رودخانه کارون می باشد که از ورود فاضلاب خام به کارون جلوگیری کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار