معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز شنبه از ۱۶ شرکت‌ دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۰۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 22 December 2019

سورنا ستاری در بازدید از ١۶ شرکت فناور مستقر در این شهرک نزدیک در جریان فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.
‎شرکت‌های پولاد تجهیز اریسا، بهبود شیمی کیمیاگران، روشن رای سپاهان، کاوش انرژی ایرنیان، پیشران زمهریر، یاخته فناور، مدرن فن‌آور صنعت موج، نوین لیزر صبا، آزمان صنعت پژوهان نامدار اسپادانا، سوین سطح پلاسما ، نوران حسگر صبا، سی پل، بهبود ارتباط چهلستون، خانه پیش ساخته گنبد سپید ‎ که در زمینه‌های دستگاه‌های حکاکی لیزری، نرم افزارهای حساس، ساخت کیت‌های تست سرطان، مخازن پیشرفته کرایوژنیک اکسیژن مایع، صنایع برق و فولاد فعالیت می‌کنند.
هم اینک بیش از ۵۲۰ واحد فناور و دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند که در یک سال گذشته بیش از ۲۶۰ دانش فنی توسط این واحدهای فناور تجاری‌سازی شده و ۲۳ نشان تجاری نیز ثبت و بخش خصوصی ۲۳۰ میلیارد ریال در اراضی شهرک، سرمایه‌گذاری کرده است.
‎همچنین ایجاد و راه‌اندازی ۱۲ خط تولید پیشرفته مبتنی بر فناوری در شهرک‌های صنعتی استان در زمینه‌های مختلف از جمله مکانیک، فولادسازی و محصولات شیمیایی از جمله دستاوردهای مهم دیگر این واحدهای فناور بوده است.
‎گردش مالی در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد ریال و مجموع فروش دستاوردها و محصولات فناورانه آن‌ها بیش از ۶ هزار و یکصد میلیارد ریال بوده و ارزش محصولات، فناوری‌ها و خدمات صادر شده یک سال گذشته این شرکت‌ها به ۱۸ کشور ۴.۷ میلیون دلار و حجم قراردادهای پژوهشی و فناوری واحدهای فناور مستقر در شهرک با صنایع و سازمان‌های مختلف نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد.

این شرکت‌ها با گردش مالی یکهزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار