استاندار اصفهان گفت: مشکل اساسی ما در استان بحث خام و خام فروشی مواد است که این مهم نیازمند سیاستگذاری است.
کد خبر: ۸۰۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 20 December 2019

عباس رضایی در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه اصفهان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: برای حل این مشکل استان باید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اصولی صورت گیرد.

وی بیان کرد : برغم همه مشکلات در استان در هشت ماهه سال جاری تعداد اقلام صادراتی استان هزار و ۷۳ قلم به ۹۰ کشور از جمله چین، عراق، افغانستان، اندونزی، ترکیه، هند، عمان، پاکستان و امارات بوده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ارزش صادراتی استان در هشت ماهه سال جاری یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار بوده، به لحاظ وزنی ۴۴ درصد و به لحاظ ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد : در اتاق بازرگانی اصفهان اقداماتی نظیر بسته‌های حمایتی مالیاتی، کشاورزی و گمرک و بانکی صورت گرفته اما در این راستا اطلاع رسانی نشده است.

رضایی با بیان اینکه نوآوری‌های صنعتی فراوانی در استان داریم، اظهارداشت: این نوآوری‌های صنعتی باید احصا شوند.

استاندار اصفهان با بیان این که فعالان اقتصادی همچنان مشکلات بانکی دارند، یادآور شد:  متاسفانه بانک‌ها هنوز نتوانستند با ضوابط و قوانین زمان جنگ اقتصادی خود را تطبیق دهند.

رضایی تصریح کرد: علاوه بر اینکه منطقه ویژه صنعتی اصفهان برگزار کردیم، طی چند ماه گذشته برای اولین بار منطقه ویژه علم و فناوری هم دایر کردیم.

وی با اشاره به اینکه طلاسازان استان اصفهان مظلوم واقع شدند، تصریح کرد: افرادی که به عنوان صنعت طلاساز و صادرکننده هم بودند مشکلات و مسائل بسیاری دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

باید به صادرات خدمات فنی مهندسی توجه ویژه صورت بگیرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: براساس جلسات برگزار شده با صنعت‌گران و تولیدکنندگان مشکلاتی در راستای مجوز صادراتی مطرح شد.

ایرج موفق افزود: باید به سمت شرکت‌های مدیریت صادرات تخصصی حرکت کنیم که این اقدام در اصفهان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی صادرات خدمات فنی مهندسی است که با توجه به شرایط موجود باید مورد توجه قرار بگیرد این در حالیست که متاسفانه در راستای صادرات خدمات فنی مهندسی به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در کشور هزار و هشت کارخانه فرش و در استان اصفهان ۸۲۰ کارخانه وجود دارد، گفت: براین اساس تقاضای مجوز برگزاری نمایشگاه فرش در اصفهان به صورت ویژه را داریم.

وی با اشاره به نیاز صادرکنندگان بر تامین مواد اولیه خاطرنشان کرد: صادرکنندگان در بخش پتروشیمی، فولادمبارکه و ذوب آهن محتاج مواد اولیه هستند.

موفق با اشاره به میزان صادرات در هشت ماه سال جاری اضافه کرد: یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار صادرات از این استان صورت گرفته که به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و به لحاظ ریالی ۱۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار