بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری جشنوارهای مختلف تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 16 December 2019

 بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: زوران به نام کرمانشاه ثبت شده به همین خاطر برای اولین باردر استان کلاس های داوری زوران با حضور ۳۲ نفر در مجموعه ورزشی حضرت عباس (ع) به مدت ۳روزدر مرداد ماه برگزار شد .

وی خاطر نشان کرد:شرکت کنندگان با گذراندن دوره داوری موفق به دریافت گواهینامه درجه ۳ شدند که می توانند درتمامی مسابقات استانی و مسابقات زوران غرب کشور که به میزبانی کرمانشاه خواهد بود و رقابت های بین المللی را داوری کنند.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه افزود:تا پایان سال جشنوارهای مختلف برگزرای می شود و در هر گوشه ی از استان ۵ جشنوار تا پایان سال برگزار و جشنواره ی دا در قصرشیرین برای گرامی داشت مقام مادر در قسمت های مختلف به زودی برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه تصریح کرد:با توجه به اینکه شرق و غرب استان کرمانشاه هرچند فرهنگ و رسوم متنوع و متفاوتی در بازی‌های بومی و محلی دارد ولی ما سعی می‌کنیم با شیوه درست آداب و رسوم این ورزش‌ها را به نمایش بگذاریم، چراکه مهمترین هدف ما صیانت از ارزش و باور‌هایی است که ریشه در فرهنگ ما دارد.

 
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار