کد خبر: ۸۰۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 15 December 2019
سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان ممکن است از ۱۵ دی ماه موج دوم بیماری آنفلوانزا در این استان شروع شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد مهدی بانشی اظهار داشت:  امسال با آغاز فصل سرما موجی از بیماری آنفلوانزا استان های بسیاری را در کشور در برگرفت که کهگیلویه و بویراحمد از این امر مستثنی نبود.
وی افزود: نیمه نخست این ماه (آذر ماه) موج این بیماری فروکش کرد و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت به نسبت مطلوبی قرار گرفته اما احتمال بروز موج دوم این بیماری از ۱۵ دی ماه امسال در سراسر استان وجود دارد.
سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شیوع بیماری شبه آنفلوآنزا در استان تاکنون حدود سه هزار نفر را راهی بیمارستان کرده که آمار شیوع خود بیماری آنفولانزا بسیار کم تر از این رقم است.
بانشی بیان کرد: داروی آنفلوآنزا باید با تجویز پزشک متخصص عفونی به بیماران ارائه شود و این دارو به اندازه کافی و لازم در اختیار بیمارستان های استان قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: افرادی همچون مادران باردار، بیماران دارای نقص ایمنی، بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری هستند.
بانشی به مردم استان توصیه کرد که در این مدت موارد بهداشتی و پیشگیری را بیش از پیش رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار