فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: دست‌افزاری را به همکاران‌ داده‌ایم که تمامی اطلاعات خودروها در این دست‌افزار موجود است؛ همچنین از تجهیزات جدید از جمله پهپادها برای پایش هرچه بهتر و مستمر تمام نقاط جاده‌ها استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۰۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 15 December 2019

 سردار مهدی معصوم‌بیگی امروز در رزمایش زمستان ۹۸ پلیس راه استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمستان باهم جمع شدند و با یک طرح جامع و دقیق به دنبال آن هستند که حوادث را در زمستان کاهش دهند.

وی افزود: پلیس با ظرفیت پلیس راه و پلیس درون و برون شهر پای کار است و دستگاه‌های دیگر نیز هستند و همه آمده‌اند تا در کنار هم خدمت‌گذار مردم باشیم؛ خود مردم باید فرهنگ رانندگی را رعایت کنند و در زمان لغزندگی جاده‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند و به توصیه همکاران ما گوش کنند.

معصوم‌بیگی عنوان کرد: پلیس در حال حرکت به سمت هوشمندسازی است و دست‌افزاری را به همکاران‌مان دادیم که تمامی اطلاعات خودروها در این دست‌افزار موجود است؛ همچنین از تجهیزات جدید از جمله پهپادها برای پایش هرچه بهتر و مستمر تمام نقاط جاده‌ها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: همه نیروها با همه توان به میدان آمده‌اند؛ امسال در جاده‌ها ۱۳ درصد کاهش آمار جان باختگان را داشتیم که میانگین در کل کشور کمتر از ۵ درصد است و نوید زمستان کم حادثه‌ای را می‌دهد.

پهپاد و دوربین کنترل سرعت دیگر برای پلیس آرزو نیست

حسین حسین‌زادهجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: مردانی که در میدان هستند همکاران ما در پلیس راهور و پلیس راه و سبزپوشان نیروی انتظامی هستند به همراه دلاوران اورژانس و آتش‌نشانان و همچنین راهداران عزیز که 13 هزار کیلومتر از راه‌های استان را نگهداری می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: با هم‌افزایی و نوآوری و خلاقیت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که مشکلی نباشد و امیدواریم زمستان پربارشی همراه با ایمنی داشته باشیم.

وی مطرح کرد: زمانی اگر از دوربین کنترل سرعت و پهپاد صحبت می‌کردیم برای ما یک آرزو بود ولی یکی یکی این نوآوری‌ها شکوفا می‌شوند و عرصه خدمت با توفیقات روبرو است.

حسین‌زاده بیان داشت: در نخستین روز ۹۸ استاندار اصفهان به عنوان رئیس شورای تامین و شورای ترافیک در معیت فرماندهی انتظامی استان در محور اصفهان قم در ایتسگاه امنیت حضور یافتند و این محور را به عنوان محور ایمن معرفی کردند تا شاهد کاهش آمار تلفات در این محور باشیم؛ اصفهان که همیشه گام‌های خلاقیت را برداشته، در سال ۹۷ در طول ۳۰۰ کیلومتر اتوبان اصفهان-قم شاهد جان باختن ۶۶ نفر بود ولی امسال آمار ۷ ماهه به ۱۹ نفر رسیده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: خدا وعده داده اگر جان یک نفر را نجات دهید، در بهترین جای بهشت جای داده خواهید شد و همکارانم می‌توانند به این موضوع برخود ببالند و امیدواریم در جای جای دیگر هم در استان شاهد این کاهش آمار باشیم و با احداث ایستگاه امنیت، کاری کردیم که بر خواب‌آلودگی غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایمنی و امنیت راه‌های استان تلاش ویژه‌ای داشته‌ایم تا زمستان ایمن و امن داشته باشیم، گفت:  آلودگی هوا یکی از عواملی است که محیط زیست ما را به خطر می‌اندازد و طبق بررسی‌های دقیق که پلیس انجام داده است، بخشی از این آلودگی توسط خودروها و موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود.

حسین‌زاده ادامه داد: یک دستگاه موتورسیکلت ۴ تا ۶ برابر آلودگی هوا نسبت به خودرو دارد و ۸ تا ۱۰ برابر نسبت به ماشین ها آلودگی صوتی ایجاد می‌کند؛ ۵۲ درصد از جان‌باختگان از راکبان موتورسیکلت هستند و بیش از ۶۰ درصد از جرائم خشن توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خطاب به استاندار اصفهان افزود: زمان آن است که موتورها را با موتور برقی جایگزین کنیم که اگر شما عنایت و حمایت داشته باشید می‌توانیم در این زمینه برنامه داشته باشیم و اثرگذار باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار