سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛
سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: خیلی از افرادی که از نظر مادی اقناع شده‌اند، با مشکلات روحی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین کار داوطلبانه می‌تواند فرصتی برای توانمند شدن آنان باشد.
کد خبر: ۸۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 15 December 2019

به گزارش تابناک اصفهان، علی محمد هاشمی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ حادثه‌خیزی در جهان رتبه دهم و در آسیا رتبه پنجم را دارد و از ۴۲ بلای طبیعی نیز، ۳۲ بلا در ایران وجود دارد گفت:  ایران از لحاظ وضعیت کار داوطلبانه و عام المنفعه در دنیا در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۹ را داشت این آمار پس از ارزیابی فعالیت داوطلبانه در خیریه‌های مختلف به دست آمده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصربیح کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال گذشته چهار میلیارد تومان ارزش اقتصادی ایجاد کرده‌اند این در حالی است که سال ۲۰۱۲ در دنیا ۹.۷ میلیارد ساعت کار داوطلبانه انجام شد که ماحصل آن ارزش اقتصادی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد دلار بوده است؛ در همان سال درآمد نفتی ایران ۶۹ میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه کار داوطلبانه به هیچ وجه مجانی نبوده و منفعت بسیاری برای فرد دارد، ادامه داد: وقتی در کارهای مختلف جامعه مشارکت فعال داشته باشد، توسعه پایدار شکل می‌گیرد؛ در بلاهای مختلف اگر این مشارکت ایحاد شود، هیچگاه بلایی نمی‌تواند آن جامعه را از پای دربیاورد.

هاشمی با بیان اینکه کار داوطلبانه تنها به اشکال ملموس مانند ساخت بیمارستان و یتیم خانه نیست، حاطرنشان کرد: وقتی آندروفین با انجام کارهایی مانند کار داوطلبانه در بدن ترشح می‌شود، انسان احساس لذت می‌کند این عامل باعث می‌شود بیماری‌های جسمی سراغ فرد نیایند.

وی با اشاره به اینکه افراد داوطلب کمتر از سایرین به بیماری‌های روحی و روانی مبتلا می‌شوند، گفت: خیلی از افرادی که از نظر مادی اقناع شده‌اند، با مشکلات روحی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین کار داوطلبانه می‌تواند فرصتی برای توانمند شدن آنان باشد؛ اینکه یک پزشک هنگام مراجعه بیمار، از او طلب پول می‌کند، به خاطر عدم وجود همین توانمندی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید بر اینکه فواید کار دواطلبانه باید ارزش افزوده ایجاد کند و نباید سبب شود افراد داوطلب از انجام آن احساس خطر کنند، اظهار کرد: تعدد متولیان دولتی نظارت بر خیریه‌ها و عدم ارتباط شبکه‌ای میان مراکز خیریه‌ از ضعف‌های کار داوطلبانه در ایران به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار