شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان با اشاره به استفاده از توان معتمدان محلی به عنوان پایگاه های فکری در مناطق شهری اصفهان، گفت: برای استفاده بهتر از این توانمندی، شوراهای مشورتی معتمدان در مناطق شهری اصفهان تاسیس می شود.   
کد خبر: ۸۰۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 09 December 2019

 به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ملاقات مردمی با معتمدان و مردم منطقه 14 شهرداری اصفهان، افزود: معتمدین می توانند یک پايگاه قوی فکری برای حل مسائل هر منطقه جهت کمک به مدیران شهری باشند. مشورت با معتمدین می تواند بزرگترین بازوی توانمند مدیران اجرایی در هر منطقه باشد چراکه آنان می توانند با ارائه راهکار و گفت و گو با مردم مسائل را حل کنند. بنابراین به دنبال تشکیل شوراهای مشورتی معتمدین در محلات و مناطق هستیم و اولین شورای مشورتی منطقه ای را در منطقه ١۴ شکل خواهیم داد. مدیر منطقه ١۴، سی نفر از این معتمدین را به نحوی که جغرافیای کل منطقه را پوشش دهند، انتخاب و شورای معتمدین محلی منطقه ١۴ را پایه گذاری کند.

وی تصریح کرد: مشورت با این معتمدان می تواند به راحتی گره های کور هر منطقه را باز کند. با مشورتی که از این تشکل محلی می گیریم، می توان برنامه ریزی های شهری را برای هر منطقه اولویت بندی کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشاوره های تشکلات محلی می تواند بزرگترین بازوی توانمند مدیران اجرایی در هر منطقه باشد، افزود: اگر هر مشکل یا معضلی هم در مناطق رخ داد این معتمدین هستند که باید نسبت به رفع آن اهتمام داشته باشند. این افراد می توانند با گفت و گو و ارائه راهکار مسائل را حل کنند، بنابراین این جلسه را مبدا تاسیس شوراهای مشورتی معتمدان در مناطق می دانیم.

نوروزی گفت: منطقه 14 دارای ترکیب جمعیتی از قومیت ها و اتباع مختلف است که لازم است به این موضوع توجه شود، همه این جمعیت برای ما درجه اهمیت شهروند درجه یک دارند، ممکن است در منطقه 14 اتباع خارجی نیز زندگی کنند که از موضع حقوق بشری باید بدون توجه به اینکه چه ملیت یا تابعیتی دارند به آنها خدماتی مانند ایجاد زیرساخت، آب شرب سالم و بهداشتی، محیط زیست سالم، اماکن ورزشی و ... ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به اتباع خارجی مانند شهروندان اصفهانی است، اضافه کرد: قصد داریم برابری شکلی ایجاد کنیم تا همه کسانی که در منطقه 14 زندگی می کنند از تمام موهبت های شهری استفاده کنند زیرا این نوع نگرش، نگاه انسانی به نوع بشر است.

شهردار اصفهان گفت: عدالت و برابری در منطقه 14 شهرداری اصفهان شکل نگرفته است، بنابراین باید برای چنین مناطقی تبعیض مثبت قائل شویم به این معنی که بودجه های بیشتری برای این مناطق در نظر گرفته شود. بودجه منطقه 14 حدود 64 میلیارد تومان است اما در یکسال گذشته به خاطر اجرای پروژه های کلانی همچون رینگ چهارم و مترو، حدود یک هزار میلیارد تومان برای این منطقه هزینه شده است.    

وی تاکید کرد: درصددیم تا امکاناتی مانند مترو که در مرکز شهر احداث شده است از خیابان های دارک، زینبیه و عمان سامانی هم عبور کند تا بچه ای که در این مناطق زندگی می کند به راحتی بتواند خود را به میدان امام حسین (ع) یا میدان آزادی برساند، می توانستیم به فکر احداث خط دو مترو نیفتیم و بودجه آن را روی زمین هزینه کنیم تا جلوی چشم مردم باشد اما کارهای بنیادی را برای آرامش و آسایش مردم در دستور کار خود قرار دادیم تا در کنار برابری شکلی، عدالت واقعی رقم بخورد. 

نوروزی تصریح کرد: هفته گذشته 32 هکتار زمین در محله باطان و 28 هکتار در سودان در کمیسیون ماده پنج برای الحاق این میزان زمین به محدوده این محلات تصویب شد، این اقدام کاری بسیار بزرگ و انتقال یک حرکت عمرانی به این مناطق است. با این مصوبه دست شهردار منطقه و سایر مدیران و معاونان شهرداری باز است تا کارهای مختلفی برای عمران و آبادانی در این مناطق اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه 38 سال است که همه در انتظار تعیین تکلیف میدان زینبیه هستند، گفت: جلسات مختلفی را پیرامون این میدان برگزار کرده و حتی از مجلس و دولت هم پیگیر بوده ایم تا مانند برخی اماکن زیارتی مانند شاهچراغ و حرم حضرت معصومه (س) برای حرم زینبیه نیز بودجه در نظر گرفته شود.  

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای ساماندهی حرم زینبیه به دنبال این هستیم تا اوراق مشارکت 500 میلیارد تومانی دریافت کنیم اما با وجود پیگیری های متعدد نمی توان قولی بابت این موضوع داد زیرا این مسئله به پیگیری های مقامات کشوری و نمایندگان اصفهان در مجلس نیاز دارد، اگر این موضوع عملی شود 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت در اختیار شهردار منطقه قرار می دهیم تا این مکان ساماندهی شود.

ورزشگاه های رستم و سهراب تا پایان سال در منطقه 14 افتتاح می شود

وی افزود: علاقه داریم حرم زینبیه مملو از گردشگران مذهبی باشد تا مسلمانان سایر کشورها برای زیارت به این مکان بیایند، این محل یک مکان محرک توسعه برای آینده است و یکی از بهترین مناطق شهری اصفهان می شود.

نوروزی بیان داشت: طی دو سال گذشته در محله حصه نیز کارهای اساسی مانند روشنایی معابر، رسیدگی به فاضلاب، آسفالت و ... انجام گرفته است، کارتن خواب ها معضلی برای شهر فرهنگی اصفهان هستند، در یکی از بهترین مناطق در کنار باغ فدک مکانی 5 هزار متری را برای احداث ساختمان در نظر گرفته ایم تا این کارتن خواب ها در آنجا مستقر و توانمند شوند و دیگر فرزندی از این شهر کارتن خواب نشود،‌ این ساختمان هم اکنون در مرحله سفت کاری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورزشگاه های رستم و سهراب تا پایان سال در منطقه 14 افتتاح می شود؛ افزود: قهرمانان ورزشی این منطقه می توانند با مدیریت در این ورزشگاه ها قهرمانان بسیاری را از دل همین مناطق پرورش دهند. 

در بودجه سال آینده شهر اصفهان نیازهای منطقه 14 دیده می شود  

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: یک ارتباط معنادار بین عمران و آبادانی و کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد، در حوادث اخیر با وجود اینکه تصور می شد بیشترین سهم خسارات را زینبیه داشته باشد اما آمار و ارقام نشان می دهد که اینگونه نبود و این موضوع جای تبریک به معتمدان، روحانیون و کسانی دارد که در این منطقه فعالیت دارند چراکه با برداشت و تلقی امروز متوجه می شویم این منطقه رشد فرهنگی داشته است، بنابراین سزاوار است کارهای فرهنگی در این مناطق ادامه پیدا کرده و متوقف نشود.   

وی تصریح کرد: جمعیتی که در منطقه 14 قرار دارد جمعیت قابل توجهی بوده و باید به آن توجه شود، مردمی که در منطقه 14 زندگی می کنند همواره مردمی قدرشناس بوده اند و مردمی نیستند که اگر خدمتی به آنها شد آن را نادیده بگیرند و فراموش کنند. 

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: امیدوارم رویکردی که در شورای پنجم تحت عنوان توزیع عادلانه امکانات در همه شهر تصویب شد، استمرار پیدا کند و مدیریت شهری مامور به این است که به همه شهر نگاه یکسانی داشته و شکاف بین مناطق برخوردار و محروم را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در شهر رقم خورده است، ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی در منطقه 14 افتاده و ما نیز به نوبه خود در شورای شهر تلاش می کنیم در بودجه شهر اصفهان نیازهای منطقه دیده شده و یاور شهردار و مدیرانش باشیم تا آنچه اراده می کنند در شهر و منطقه 14 رقم بخورد.

9 پروژه اساسی در منطقه 14 در حال اجراست

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان نیز در برنامه ملاقات مردمی اظهار کرد: منطقه 14 با کمترین زیرساخت های شهری با مساحت 1938 هکتاری در شمال شرقی شهر اصفهان قرار دارد، 999 هکتار از این میزان خارج از محدوده و مابقی داخل محدوده و دو سوم در بافت فرسوده با ریزدانه ها قرار گرفته است.

علی شمسی تصریح کرد: امروز با اقدامات انجام شده عنوان منطقه محروم از این منطقه رخت بسته و به منطقه ای در حال توسعه تبدیل شده است. پروژه هایی که در سال 96 آغاز شده و در سال 97 و 98 به بهره برداری می رسد زیرساخت های منطقه ای در آن دیده شده و در اختیار مردم فهیم، زحمتکش و مظلوم این منطقه قرار می گیرد.

وی جمعیت آماری منطقه را 163 هزار نفر تا قبل از سال 97 اعلام کرد و افزود: با این وجود جمعیت منطقه بالغ بر 220 هزار نفر است که نزدیک به 12 هزار نفر از این جمعیت اعراب و 20 تا 25 هزار نفر افاغنه هستند که همه روزه به این جمعیت خدمات ارائه می شود.  

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان ادامه داد: 9 پروژه اساسی در منطقه 14 در حال اجراست که نشان می دهد این منطقه یک منطقه پویای عمرانی و منطقه ای کارگاهی است، تمام این اقدامات به دلیل حمایت های بی دریغ شهردار محترم اصفهان و نگاه قابل تقدیری بوده که به این منطقه دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار