حادثه سقوط بالابر در یک مغازه کیف و کفش فروشی پایتخت منجر به مصدومیت ۳ مرد میانسال شد.
کد خبر: ۸۰۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 08 December 2019

به گزارش تابناک تهران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۶:۲۰ امروز حادثه سقوط بالابر در خیابان پاچنار، مقابل پاساژ مروی به سامانه ۱۲۵ اعلام که بلافاصله ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: در یک مغازه ۳۰ متری که یک زیرزمین نیز داشت ۳ مرد ۴۰ تا ۴۵ سال از قسمت مغازه به وسیله بالابر در حال رفتن به زیرزمین بودند که به یکباره این بالابر به پایین سقوط کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۳ مرد میانسال از نواحی مختلف اندام ها دچار مصدومیت شده بودند که پس از اقدامات لازم آتش نشانان هر ۳ مصدوم را تحویل عوامل اورژانس دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بالابر برای حمل بار است به کاسبان هشدار داد که از این وسیله برای حمل افراد استفاده نکنند چرا که این وسیله نا ایمن است.

حادثه آوار جان یک کارگر را گرفت

ریزش دیوار زمین گودبرداری شده در بزرگراه شهید خرازی، مرگ کارگر ساختمانی را در پی داشت.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله ساعت ۱۶:۱۱ ظهر روز گذشته آتش‌نشانان ایستگاه ۸۰ را به همراه گروه امداد و نجات به محل حادثه در بزرگراه شهید خرازی، ورودی جاده وردیج، اعزام کرد.
معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی که از همان لحظات اولیه وقوع حادثه در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: بنا به اظهار کارگران، یک کارگر جوان از تبعه افغان درمحل گودبرداری شده مشغول کار بود که ناگهان بخشی از دیواره خاکی این گودال ۴ متری فروریخت و این کارگر جوان حدود ۲ متر زیر خاک مدفون شد.
رضا وفایی با اعلام اینکه محل دقیق مدفون شدن کارگر مشخص نبود و با توجه به سست بودن دیواره آن احتمال ریزش این دیواره ها وجود داشت، افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضوریافتند و پس از ایمن سازی محل حادثه با استفاده از نوار خطر و الوارهای موجود و شمع بندی بین ساختمان و دیواره خاکی از ریزش مجدد جلوگیری کردند و با استفاده از نیروی انسانی خاکبرداری را انجام دادند.


وفائی تصریح کرد: پس از چندین ساعت کار مداوم در داخل گودال و خاک برداری، سرانجام آتش نشانان به کارگر مدفون دست پیدا کردند و با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، وی را از زیر آوار بیرون کشیدند.
وی افزود: آتش نشانان پس از تحویل کارگر به عوامل اورژانس و انجام معاینات اولیه، مرگ کارگر را تایید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار