مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل ظرفیت ثبت نام طرح مسکن ملی ویژه ساکنان این استان در مرحله اول آن خبر داد و گفت: دیگر شهروندان واجد شرایط می‌توانند با فراخوان بعدی وزارت راه و شهرسازی در این طرح ثبت‎نام کنند.
کد خبر: ۸۰۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 08 December 2019

رضا رضایی با اشاره به تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی سهم کلانشهر اهواز در روز نخست ثبت نام این طرح، اظهارداشت: بر اساس اعلام سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن در حال حاضر نیز ظرفیت دیگر شهرهای استان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: زمان آغاز ثبت‌نام در طرح مسکن ملی از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۶ آذرماه آغاز و در کمتر از ۱۲ ساعت ظرفیت ثبت نام در کلانشهر اهواز به اتمام رسید.

دبیر شورای مسکن استان با بیان اینکه ظرفیت دیگر شهرها نیز به مروز زمان تا صبح امروز تکمیل شد، گفت: ظرفیت درنظر گرفته شده برای این مرحله از ثبت نام چهار هزار و ۴۰ واحد مسکونی بوده که در تلاش هستیم با شناسایی زمین‌های دولتی بیشتر، این ظرفیت را برای مرحله بعدی ثبت نام افزایش دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مرحله بعد تعداد چهار هزار واحد مسکونی دیگر را نیز به عنوان ظرفیت جدید استان به فراخوان بگذاریم تا شهروندان خوزستانی بیشتری بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

ثبت‌نام کنندگان پایش می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ممکن از بخشی از ثبت نام کنندگان در مرحله اول طرح مسکن ملی از شرایط لازم برخوردار نباشند، گفت: شرایط ثبت‌نام کنندگان بر اساس قانون ساماندهی مسکن پالایش می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود، تا پیش از پایان سال جاری، فرصت مجددی برای ثبت‌نام دیگر افراد واجد شرایط فراهم شود که فراخوان آن بعد از بررسی‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

وی همچنین ساخت واحدهای مسکونی این طرح در استان را به صورت آپارتمان عنوان کرد و ادامه داد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

رضایی با بیان اینکه زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود، گفت: پس از اتمام ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، اراضی موردنیاز طرح در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساخت واحدهای طرح مسکن ملی اقدام شود.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی بودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار