رییس سازمان برنامه و بودجه، جبران کاهش قدرت خرید مردم را مهمترین سیاست لایحه بودجه ۹۹ ذکر کرد و گفت: این سیاست در قالب مهار تورم، استمرار پرداخت یارانه‌ها، پرداخت‌های جبرانی، افزایش حقوق و دستمزد و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 07 December 2019

 

 

رییس سازمان برنامه و بودجه، جبران کاهش قدرت خرید مردم را مهمترین سیاست لایحه بودجه ۹۹ ذکر کرد و گفت: این سیاست در قالب مهار تورم، استمرار پرداخت یارانه‌ها، پرداخت‌های جبرانی، افزایش حقوق و دستمزد و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد بودجه افزود: پيش بيني‌ها براي بودجه سال ۹۹ افزايش ۱۵ درصدي حقوق و دستمزد كارمندان و ۶ هزار ميليارد توماني همسان سازي حقوق بازنشستگان است.

وي گفت: دو هزار ميليارد تومان براي رتبه بندي كردن پرداخت‌هاي فرهنگيان و همچنين ادامه دادن پرداخت حمايت معيشتي به ۶۰ ميليون نفر در كشور است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: فردا رئيس جمهور لايحه بودجه ۴۸۴ هزار ميليارد توماني سال ۹۹ را با ۱۹ جلد پيوست تقديم مجلس شوراي اسلامي مي‌كند.  دكتر محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه ستاد بودجه افزود: بودجه سال ۹۹ براساس برنامه اصلاح ساختاري بودجه كه از سال گذشته در چهار محور و ۹ بسته برنامه و طرح آماده و تهيه شده است.

دكتر نوبخت از ويژگي‌ها و تفاوت‌هاي بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: اين بودجه با توجه به سه سال تحريم ظالمانه دشمن بر عليه ملت ايران كه در حال حاضر هم در حال انجام است تهيه و تنظيم شده و از نظر منابع بودجه‌اي، مصارف، سياست‌ها و اهداف آن دقيقاً با توجه به متقضيات كشور است كه در برابر تحريم‌هاي غير منطقي و اقتصادي در حال مقاومت است‏.

وي در ادامه گفت: در منابع بودجه ۹۹ تلاش كرديم كمترين وابستگي را در طول تاريخ اقتصادي ايران به نفت داشته باشيم و تلاش كرديم از منابع داخلي خودمان استفاده كنيم. رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: به نحوي بودجه را بسته‌ايم كه كل درآمد نفت در هيچ جاي از محاسبات بودجه ظاهر نشود.

دكتر نوبخت در ادامه گفت: امروز همكاران ما در وزارت نفت با همكاري ديگر دستگاه‌ها به نحو شايسته‌اي مي‌توانند حق ملت را بگيرند و در بودجه آن مقداري كه از صادرات منابع نفت به دست مي‌آيد در طرح‌هاي عمراني استفاده خواهيم كرد حتي يك ريال هم از صادرات نفت در امور غير عمراني مصرف نمي‌شود.

وي افزود: سال آينده ۷۰ هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني استفاده خواهيم كرد و مثل امسال كه در استان‌هاي همدان، كرمانشاه، آذربايجان غربي، گيلان و شهر‌هاي ميانه و بستان آباد راه آهن افتتاح كرديم در سال ۹۹ هم سعي بر آن داريم تا استان‌هاي كردستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري و خراسان جنوبي را به شبكه سراسري راه آهن وصل كنيم.

وي در خصوص طرح‌هاي آبرساني هم گفت: حداقل ۳۰ طرح آبرساني از سد‌هاي بزرگ به روستا‌ها را افتتاح خواهيم كرد. دكتر نوبخت در پايان گفت: بودجه ۹۹ رشدي بيش از ۵ درصد نسبت به بودجه سال قبل از خود دارد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: به جز چند قلم كالا كه از فهرست سال گذشته به دليل ضرورت نداشتن خارج شده براي تامين تمامي كالا‌هاي اساسي سال آينده ارز ۴۲۰۰ توماني تعلق مي‌گيرد.

دكتر محمدباقر نوبخت در حاشيه هجدهمين جلسه ستاد بودجه افزود: با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت جهاد كشاورزي تمامي ريز نياز‌هاي ارزي را احصا كرديم كه حدود ۱۰ و نيم ميليارد دلار ارز براي تامين آن‌ها درنظر گرفته شده است.

وي افزود: خيلي از كالا‌هايي كه با ارز ۴۲۰۰ توماني وارد كرديم در انبار‌ها ذخيره شده است وامسال با توجه به كشت گسترده برنج در خوزستان و آنچه كه وزير جهاد كشاورزي مبني بر خودكفايي برنج اعلام كرد به طوري كه برنج كاران خوزستاني انتظار داشتند محصول آن‌ها از طرف دولت خريد تضميني شود و بيش از ۹۰۰ هزار تن برنج بيش از سال‌هاي قبل توانستيم برداشت كنيم از نظر انباركردن برنج و گندم وضع ما خوب است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بنابر اين آنچه امسال براي كالا‌هاي اساسي ارز ۴۲۰۰ توماني مي‌دهيم علاوه بر دارو و تجهيزات‏، دولت براي سال اينده همچنان متعهد است آن‌ها را با ارز ۴۲۰۰ توماني تامين كند.

وي تاكيد كرد: برنج جزء كالا‌هاي اساسي است كه در سال آينده همچنان با ارز ۴۲۰۰ توماني وارد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار