کد خبر: ۸۰۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 07 December 2019

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سه سامانه بارشی به کشور طی هفته جاری از بارش باران در نیمه غربی، شرقی و جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۱۶ آذرماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران و برف و در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش باران در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدید است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که فردا (۱۷ آذرماه) سامانه بارشی در کل کشور فعال است، تصریح کرد: در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش شدت بیشتری دارد. از بعد از ظهر فردا از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در نیمه شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی روز دوشنبه (۱۸ آذرماه) سامانه دیگری به جنوب و غرب کشور وارد می‌شود و بارش باران و رعد و برق در جنوب، جنوب شرق و شرق را به دنبال دارد همچنین بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز در جزایر واقع در شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر، جنوب فارس بارش شدت بیشتری دارد، اظهارکرد: روز سه‌شنبه (۱۹ آذرماه) با گسترش فعالیت یک سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور، بارش در نیمه جنوبی تشدید خواهد شد همچنین در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۲۰ آذرماه) به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در کل نیمه شرقی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت. این سامانه در اوایل شب چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و از روز پنج‌شنبه (۲۱ آذرماه) سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فرا می‌گیرد.

ضیاییان با بیان این‌که امروز (۱۶ آذرماه) بارش در سواحل غربی خزر ادامه دارد، اظهار کرد: فردا در تمام استان‌های نوار ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و روز دوشنبه (۱۸ آذرماه) در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز شمال و مرکز خلیج فارس و طی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ آذرماه) ابری و مه‌آلود در برخی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی با رعد و برق با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۸ آذرماه) نیز کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار