ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از صبح یکشنبه ۱۰ آذر در استان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۸۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 07 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:تاکنون شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده‌ای از طریق وزارت کشور، فرمانداری شیراز و حوزه‌های انتخابی فارس برای شرکت در انتخابات مجلس نام نویسی کرده اند.
رییس ستاد انتخابات فارس گفت: تاکنون ۶۶۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس نام نویسی کردند.
از این تعداد ۵۷ نفر خانم و مابقی آقا هستند.
احمدی زاده افزود: حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان بیشترین آمار ثبت‌نام و حوزه انتخابیه شهرستان جهرم و خفر کمترین تعداد نام نویسی را در استان داشته اند .

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ؛
امروز و دیروز در میان چهره‌های مطرح که اسم خود را برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ثبت کردند، نام بهرام پارسایی و مسعود رضایی نمایندگان فعلی شیراز و ضرغام صادقی نماینده اسبق این شهر به چشم می‌خورد.
از دیگر چهره‌های مطرح شیراز و زرقان می‌توان به جعفر قادری نماینده سابق شیراز، محمدرضا محمدی کشکولی، قاضی پرونده نجفی شهردار سابق تهران، مسعود رضایی نماینده کنونی شیراز، آیت رزمجو مدیر کل اسبق روابط عمومی استانداری فارس، علی رضا پاک فطرت شهردار سابق شهر شیراز، غلامرضا عزیزی فرماندار سابق شیراز و استاندار اسبق هرمزگان و معصومه زارع عضو سابق شورای اسلامی شهر شیراز اشاره کرد.

در حوزه انتخابیه مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان: چهره هایی چون علی اکبر قبادی نماینده سابق این حوزه، غلامحسین یعقوبی رییس اسبق شورای اسلامی استان و جلال رشیدی فرزند نماینده سابق این حوزه ثبت نام کردند.
در حوزه انتخابیه اقلید؛ سید حسین افضلی نماینده فعلی این حوزه، کاوس رییسی از مدیران ارشد بانک رفاه، الیاس طاهری نماینده سابق این حوزه، مسلم صالحی و حمیدرضا گرامی رییس اسبق بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و احمد نیک فر نماینده سابق این حوزه نام نویسی کردند.


در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین هم کوروش کرمپور نماینده فعلی و نادر فریدونی و سید یونس موسوی سرچشمه نمایندگان اسبق این حوزه و ابراهیم استوار میمندی فرماندار سابق فیروزآباد و چمران فیروزی شهردار سابق فیروز آباد از چهره‌های سرشناسی هستند که ثبت نام کردند.

در حوزه انتخابیه مهر و لامرد سید محسن علوی نماینده فعلی و سید موسی موسوی نماینده دور قبل از جمله افرادی بودند که در ستاد انتخابات فرمانداری لامرد نام نویسی کردند.در این حوزه سید رضی حسینی المدنی امام جمعه اسبق اشکنان هم امروز در فهرست ثبت نام شدگان قرار گرفت.

در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز: علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، جمشید جعفر پور نماینده فعلی، منصور محتاجی فرماندار اسبق شهرستان، یعقوب موحدی رییس اسبق شورای شهر لار، محسن آیت الهی، عنایت اله انصاری فرد رییس اسبق فرودگاه لارستان، یوسف محبی نماینده سابق این حوزه، حسین صبورایی شهردار سابق لارستان وحسین حسین شیری از افراد سرشناس شهرستان گراش افرادی بودند که در این حوزه ثبت نام کردند.

در حوزه انتخابیه فسا ، صمد بلاغی که سابقه شهرداری فسا را در کارنامه دارد ثبت نام کرد.
در این حوزه محسن زارعی رییس اسبق دانشگاه آزاد استهبان از دیگر افراد مطرحی بود که نام نویسی کرد.

در حوزه انتخابیه آباده بوانات خرمبید و سرچهان، رحیم زارع نماینده کنونی، حجه السلام داود محمد جانی نماینده سابق این حوزه، محمد مهدی رضانیا فرماندار سابق آباده و غلامرضا شرفی نام نویسی کردند.

در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت جواد عسکری که در دور قبل کار انتخابات این حوزه را به دور دوم کشید، نام خود را برای بار دیگر در ماراتن انتخابات این حوزه ثبت کرد. در این حوزه محمدرضا عابدی نژاد رییس ستاد انتخاباتی رضا انصاری نماینده فعلی هم پا به عرصه انتخابات گذاشت.

در حوزه انتخابیه کوار سروستان و خرامه، کورش قنبری مهارلو، اکبر روستا طسوجی و عبداله زارع درنیانی از چهر‌های مطرح در سه شهرستان ثبت نام کردند.

در حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار ؛ فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی هسته‌ای کشور، غلامرضا دهقان ناصر آبادی نماینده سابق این حوزه و حمید اسماعیلی رییس سابق بسیج سازندگی استان و امان اله دهقان فرد و سید علی نقی طبیب لقمانی و حسین رضازاده نماینده فعلی این حوزه وارد عرصه انتخابات شدند.

در حوزه انتخابیه سپیدان و بیضاء نیز سید علاء الدین خادم نماینده فعلی این حوزه نام نویسی کرد. همچنین جابر بانشی، شبیر زارع خفری و علی مویدی هم ثبت نام کردند.

در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان و بختگان اصغر مسعودی نماینده فعلی و محمد سقایی نماینده سابق این حوزه و فرهاد طهماسبی و در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم : عبدالرضا مرادی نماینده سابق این حوزه از چهره‌های سرشناسی بودند که نام نویسی کردند.

در حوزه انتخابیه جهرم و خفر هم محمدرضا رضایی کوچی نماینده فعلی و علی رضا صحراییان فرماندار سابق پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشتند.

برخی از داوطلبان نیز در وزارت کشور ثبت نام کرده اند که هنوز اسامی آنان منتشر نشده است.
استان فارس با ۱۵ حوزه انتخاباتی، ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

برچسب ها: اسامی ، نامزدها ، انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار