تابناک / وضعیت جاده شاندرمن به ضیابر مناسب نیست و مسئولان دو شهرستان ماسال و صومعه‌سرا به این مسئله بی‌توجهی نشان می‌‌دهند.
کد خبر: ۸۰۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 07 December 2019

تابناک / وضعیت جاده شاندرمن به ضیابر مناسب نیست و مسئولان دو شهرستان ماسال و صومعه‌سرا به این مسئله بی‌توجهی نشان می‌‌دهند.

 

 

صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: راه‌های ارتباطی یک منطقه به عنوان مولفه مهمی در توسعه آن منطقه محسوب می‌شود، به گونه‌ای که راه ارتباطی یکی از ضروریاتی است که زمینه حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و در کنار آن گردشگران را به آن منطقه فراهم می‌کند.

 

دو منطقه بسیار زیبا و در عین حال مستعد برای فعالیت‌های اقتصادی چه در زمینه صنعتی و چه کشاورزی و در عین حال توریست و گردشگرپذیر منطقه شاندرمن در شهرستان ماسال و دیگری دهستان ضیابر شهرستان صومعه‌سرا است که در حومه دو شهرستان ماسال و صومعه‌سرا واقع شده‌اند و به وسیله راه ارتباطی موسوم به «شاندرمن – ضیابر» به هم متصل هستند که روزانه حجم بسیار بالای تردد در این مسیر صورت می‌گیرد.

 

وضعیت نامناسب راه ارتباطی مناطق مذکور دلیل نارضایتی و ایجاد مشکلات عدیده برای مردم این مناطق شده است و این مشکل در زمستان دو چندان می‌شود.

 

در حال حاضر در برخی قسمت‌های راه‌های اصلی این مسیر، کیفیت آسفالت و روکش آن مناسب نیست و وجود دست اندازهای عمیق موجب رنجش خاطر اهالی، گردشگران و مسافرانی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند، می‌شود.

 

 

در برخی نقاط این مسیر نیز روشنایی و علائم راهنمایی وجود ندارد که این خود موجب خطرات زیادی برای رانندگان در هنگام شب است. بارها اتفاق افتاده که رانندگانی پس از برخورد و فرو رفتن در این چاله ها دچار پنچری لاستیک شدند و این امر خود باعث بدبینی نسبت به عملکرد مسئولین خواهد شد.

 

در این راستا با چند نفر از اهالی این دو منطقه به گفتگو پرداخته‌ایم:

یکی از رانندگان خط شاندرمن - ضیابر ضمن انتقاد از وضعیت بد آسفالت این مسیر اظهار کرد: جاده خاکی به مراتب بهتر از وضعیت آسفالت این مسیر است.

 

وی با بیان اینکه از مسئولان و در راس آنها از نمایندگان دو شهرستان ماسال و صومعه‌سرا عاجزانه درخواست داریم به داد ما راننده‌های تاکسی برسند، افزود: ما راننده‌ها تنها درآمدمان از طریق مسافرکشی است که اگر بخواهیم هر چند وقت هزینه‌های اضافی از قبیل جلوبندی و خرید لاستیک و ... را در این اوضاع اقتصادی بپردازیم دیگر توان پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی را نخواهیم داشت.

 

 

یکی دیگر از رانندگان این مسیر ضمن انتقاد از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هر چند ماه این اداره اقدام به لکه‌گیری نقاط خراب مسیر می‌کند که متاسفانه با اولین باران و کنده شدن لکه‌ها نه تنها وضعیت بهتر نخواهد شد بلکه بدتر هم می‌شود.

 

وی یکی دیگر از موارد خطرناک این مسیر را رانندگی در شب دانست که فاقد روشنایی و علائم است و تصریح کرد: اگر در این مسیر تاریک در شب بخواهید رانندگی کنید و به مسیر آشنا نباشید امکان واژگونی خودرو به دلیل چاله‌های زیاد و گاه عجیب خواهد بود.

 

یکی از ساکنین ضیابر هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان خاطرنشان کرد: متاسفانه اداره راهداری صومعه‌سرا از توجه به این مسیر غفلت کرده و از طرفی با توجه به اینکه این مسیر گاها به عنوان مسیر جایگزین رشت به ماسال توسط اهالی ماسال استفاده می‌شود اداره راهداری ماسال هم نسبت به این مسیر غافل بوده است.

 

یکی از ساکنین زحمتکش شاندرمنی هم اظهار کرد: من کارگر روزمزد هستم و صبح زود برای کار به ضیابر می‌روم و هنگام تاریکی شب به خانه برمی‌گردم و همیشه در طول مسیر اضطراب وقوع حادثه را دارم، زیرا خطرناک و فاقد هرگونه علائم است و وضعیت آسفالت مسیر که جای حرفی برای گفتن ندارد.

 

گفتنی است، انتظار می‌رود مسئولان 2 شهرستان ماسال و صومعه‌سرا توجه ویژه به این مسیر داشته باشند و در راستای رفع این مشکل از هیچ کوششی دریغ نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار