شهردار تهران در رشته توئیتی به خبر فروش صندلی اتوبوس در پایتخت واکنش نشان داد و اعلام کرد: این خبر غلط است و موضوعیت ندارد.
کد خبر: ۸۰۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی شامگاه جمعه توئیت کرد: خبر و بحث جانبی مطرح شده درباره فروش صندلی های اتوبوس غلط است و موضوعیت ندارد.

وی ادامه داد: طی تماسی با معاون حمل و نقل اکیدا به وی دستور دادم از اجرای هر طرحی که موجب نگرانی شهروندان شود، خودداری کنند.

حناچی اضافه کرد: در شرایط فعلی معیشت مردم، شهرداری تهران همه توان خود را مصروف تسهیل دسترسی ارزان و حداکثری مردم به حمل و نقل عمومی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس گفته بود: در زمان حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیش‌بینی شده است.

وی گفته بود که یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.

سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد؛ بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال مسافرین می‌توانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ از این طریق یک صندلی برای خود خریداری کنند.

تکذیب ادعای فروش صندلی اتوبوس‌ها از زبان معاون شهردار 

در این رابطه معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران امشب  با بیان اینکه بلیت اتوبوس یک ریال هم گران نمی‌شود، گفت: صندلی‌های اتوبوس‌رانی شهری متعلق به همه مردم است.

 محسن پورسیدآقایی با تکذیب خبر فروش صندلی اتوبوس‌ها گفت: هیچ طرحی برای افزایش هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم تا پایان امسال ریالی افزایش نخواهد یافت.

 وی با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، گفت: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سیستم اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از اپلیکیشن به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند و تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

وی با بیان اینکه بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بیخود نگرانی درست نکند، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. 

پورسیدآقایی تاکید کرد: خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.صندلی اتوبوس های پایتخت فروشی نیست

واکنش اعضای شورای شهر

در این راستا رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز اعلام کرد: هیچ مجوزی برای فروش صندلی اتوبوس های پایتخت از سوی شورا صادر نشده است.

محمد علیخانی شامگاه جمعه در کانال تلگرامی خود در خصوص خبری به نقل از مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران در یکی از رسانه ها مبنی بر فروش صندلی اتوبوس های پایتخت نوشت: از زمان انتشار این خبر تماس ها و پیام های زیادی از سوی مردم داشته ام که نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بدینوسیله اعلام می کنم چنین موضوعی در هیچ یک از جلسات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مطرح  و هیچ مجوزی هم از سوی شورای شهر برای آن صادر نشده است.  

علیخانی خاطرنشان کرد: به مسئولین حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر می دهم قبل از طرح چنین مسایلی در رسانه ها، کمی فکر کنند.

همچنین الهام فخاری و مجید فراهانی ۲ عضو دیگر شورای شهر تهران در توئیت های جداگانه مخالفت خود را با طرح صندلی فروشی اتوبوس اعلام کردند.

استاندار تهران: تصمیم اتوبوسرانی مغایر با عدالت است

استاندار تهران هم درباره خبر منتشره شخصی سازی صندلی شرکت واحد واکنش نشان داد و گفت: این اقدام غیرقانونی است.

انوشیروان محسنی بندپی در توییتی نوشت: هرگونه طرح صندلی فروشی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران بدون هماهنگی با فرمانداری؛ شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات غیرقانونی بوده و با متخلفین در هر جایگاهی بشدت برخورد می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار