استاندار فارس با اشاره به اهمیت توجه به نظرات و دیدگاه‌ها و مطالبات دانشجویان، تاکید کرد که همواره از روسای دانشگاه‌ها خواسته که به دانشجو اجازه دهند حرف‌هایشان را بزنند و نقدها و مخالفت‌هایشان را مطرح کنند.
کد خبر: ۸۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 06 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با اشاره به اینکه توجه به نظرات و دیدگاه‌ها و مطالبات دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت ارشد استان برخوردار است، عنوان کرد: همواره از روسای دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاه‌های استان خواسته‌ایم اجازه بدهند دانشجویان حرف‌هایشان را بیان کنند حتی اگر این نظر ها و انتقاد ها خلاف اعتقاد ما و بل ست و سوی نقد و مخالفت باشد.

 وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید دانشجویان را همچون فرزندان خود بدانند، خاطرنشان کرد: با این دیدگاه میتوان این جوانان را راهنمایی کرد و به چارچوبی که منافع کشور در آن باشد هدایت کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: دوران دانشجویی بازه أی از عمر است که به دلیل فراغت أز خیلی از مشغله های زندگی آرمان خواهی در وجود افراد موج میزند از این رو توجه بیشتری به مسایل جامعه وجود دارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید اجازه داد دانشجویان در محیط دانشگاه به کسب تجربه و آزمون و خطا در باره موضوعات مختلف بپردازند، افزود: بی تردید محیط دانشگاه بهترین مکان برای این امر است چرا که در صورت خطا هزینه کمتری در بر خواهد داشت و بسیار بهتر از ان است که فرد پس از ورود به جامعه و یا نشستن بر مسند مسئولیت و مدیریت این آزمون و خطاها را انجام دهند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه خواسته او همواره این است که فضای گفت و گو و تعاملات اجتماعی را افزایش داده است،‌گفت: هیچ کس نمی تواند دیگری را در مجموعه ای که قرار است بر پایه ی نظر و قدرت مردم اداره شود حذف کند.

استاندار همچنین اشتیاق خود برای شنیدن نقدها و نظرات و استفاده از دانشجویان برای توسعه همه جانبه استان فارس را بیان کرد.

هزینه نقد در دانشگاه کمتر است

براساس این گزارش، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در جلسه دیدار با روسای هیئت‌های نظارت دانشگاه‌های فارس ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر و فرا رسیدن روز دانشجو با اشاره به ماهیت انقلابی و فرهنگی این روز خاطرنشان کرد: روز دانشجو همواره با مبحث استکبار ستیزی عجین بوده و به همین دلیل باید در برگزاری مناسبت های این روز استکبار ستیزی محور توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به خواسته ها و مطالبات دانشجویان در تناسب با امنیت اجتماعی و شکوفایی فضای علمی گفتمان هاست افزود: باز نمودن فضای نقد و بررسی در محیط دانشگاهی کارکردی مفید دارد و هزینه این فعالیت در دانشگاه ها پایین تر از هزینه نقد در اجتماع و برای داشتن جامعه ای پویا بسترسازی میکند.

استاندار فارس همراهی و توجه به محور گفتمان و مناظره در برگزاری جلسات دانشجویی را از جمله راهکارهای موثر در کاهش تنشهای اجتماعی دانست و گفت: هیات های نظارت در دانشگاه ها میتوانند با بهره گیری از ظرفیت مشورتی و اجرایی موجود در قانون فضای باز و سالمی در ارائه گفتمان های دانشجویی ایجاد کنند و این مسئله، ناقض خط قرمز ها نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار