عبدالرضا میقانی:
به گزارش تابناک سمنان: عبدالرضا میقانی فرماندار مهدی‌شهر بابیان اینکه عرصه منابع طبیعی این شهرستان بالغ‌بر ۱۹۵ هزار هکتار است، گفت: در طرح کشوری نهال‌کاری همگانی اورس به عنوان نماد پایداری مردم منطقه غرس می‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 05 December 2019

نتیجه تصویری برای عبدالرضا میقانی

فرماندار مهدی‌شهر ظهر پنج‌شنبه در آئین نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز به میزبانی مهدی‌شهر بابیان اینکه عرصه منابع طبیعی شهرستان بالغ‌بر ۱۹۵ هزار هکتار است، ابراز داشت: از این میزان نزدیک به ۲۴ هزار هکتار از اراضی طبیعی منطقه را گونه‌های پهن برگ، هیرکانی و خزری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز که امروز در شهمیرزاد به انجام می‌رسد، نهال‌هایی از گونه‌های کوهستانی اورس که نماد پایداری و جزء شاخصه‌های مردم این منطقه محسوب می‌شود، غرس خواهد شد.

عبدالرضا میقانی بابیان اینکه در این طرح تلاش شد تا با همکاری مشارکت‌های مردمی علاوه بر ارس از گونه‌های سازگار با محیط نظیر زرشک، اقاقیا، زبان‌گنجشک، سرو شیرازی و زیتون‌تلخ استفاده شود، ابراز داشت: آمادگی داریم تا به منظور حفظ و احیاء منابع طبیعی شهرستان در کنار تشکل‌ها و سازمان های مردم‌نهاد همکاری لازم را در این طرح داشته باشیم.

میقانی در ادامه تصریح کرد: هدف از اجرای نهضت جنگل‌کاری مشارکتی احیای و غنی‌سازی و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی با تکیه‌بر توان و حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کوهنوردان و دوستداران طبیعت حفظ جنگل‌ها و مراتع و ذخایر ژنتیکی است.

فرماندار مهدی شهر در پایان همچنین افزود: برای افزایش پوشش گیاهی نیازمند به فرهنگ‌سازی هستیم که در این راستا حساس کردن اذهان مردم برای حفظ و احیای تقویت و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی و مرتعی را می‌طلبد که می‌بایست زمینه مشارکت تشکل‌ها و جوامع محلی و طبیعت دوستان را بیش از پیش فراهم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار