ک کارشناس حوزه گردشگری معتقد است، کرمانشاه در بخش ورزشی، جشنواره‌های آش محلی و چشمه‌های آبگرم و همچنین بلحاظ آب و هوای معتدل شهرستان‌‎های غربی استان ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری زمستانی و جذب گردشگر در این فصل از سال دارد.
کد خبر: ۸۰۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 04 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا مرادی بیستونی اظهارکرد: هرچند تاکنون در ایران به گردشگری زمستانی توجه زیادی نشده، اما باتوجه به کمبود گردشگر در این فصل باید به این بخش توجه بیشتری شود.

این کارشناس حوزه گردشگری گفت: در مجموع وضعیت گردشگری زمستانی در کشور خوب نیست، اما در بین استان‌های کشور هم کرمانشاه در این بخش ضعیف‌تر است.

وی بابیان اینکه کرمانشاه در بخش گردشگری زمستانی پتانسیل‌های زیادی دارد که باید آنها را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، عنوان کرد: ورزش‌های زمستانی، جشنواره آش‌های محلی، آب گرم هرسین و آب و هوای مطلوب شهرستان‌های غربی استان از جمله ظرفیت‌های کرمانشاه در گردشگری زمستانی است که باید با تبلیغات آنها را پررنگ کنیم و جذب گردشگر داشته باشیم.

این کارشناس حوزه گردشگری درخصوص ظرفیت‌ ورزش‌های زمستانی در کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها وجود سایت‌های پروازی ویس قرنی، دالاهو، شالان، سیاه کمر، سراب نیلوفر و... برای پارگلایدر است که در طول زمستان ترمال هوایی مناسبی برای این رشته دارند.

وی ادامه داد: پاراگلایدر ورزشی نوپا در ایران است که روزبه روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، برای همین باید از ظرفیت‌هایی که در این بخش داریم استفاده کنیم و جذب گردشگر ورزشی برای آن داشته باشیم.

مرادی بیستونی کوهنوردی در قلل کرمانشاه را از دیگر ظرفیت‌های ورزش زمستانی کرمانشاه دانست و گفت: باتوجه به اینکه قلل استان جوان و دارای پرتگاه‌های خطرناکی هستند، برای همین دراین فصل مناسب ورزش اسکی نیستند، اما می‌توانیم از آنها در بحث کوهنوردی و صعودهای زمستانی استفاده کنیم.

وی برگزاری جشنواره‌های آش‌ محلی در روستاها را از دیگر راه‌های جذب گردشگر در فصل زمستان دانست و گفت: مردم مناطق مختلف کرمانشاه از دیرباز آش‌های مختلفی را برای فصل زمستان پخت می‌کرده‌اند، برای همین می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و جشنواره‌هایی را در این رابطه برگزار کنیم.

این کارشناس حوزه گردشگری تصریح کرد: آش ترخینه یکی از آش‌های اصیل کرمانشاه است که در فصل زمستان پخت می‌شود، اما جشنواره آن را در تابستان برگزار می‌کنیم که به نظر می‌رسد باید در این رابطه تغییر زمان برگزاری جشنواره را داشته باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه آب گرم هرسین از ظرفیت‌های مهم گردشگری زمستانی استان است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته، عنوان کرد: اگر بتوانیم زیرساخت مناسبی را در این منطقه ایجاد کنیم، می‌توانیم یکی از شلوغ ترین آب گرم‌های ایران را در هرسین داشته باشیم که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

به گفته این کارشناس گردشگری وجود آبشارهای یخ زده در استان از جمله آبشار پریشان روستای چرمله علیا شهرستان سنقر و معرفی آب و هوای معتدل شهرستان‌های غربی استان از دیگر راه‌های جذب گردشگر در فصل زمستان برای استان است.

مرادی بیستونی با تاکید براینکه در فصل زمستان باتوجه به تعطیلات کشورهای اروپایی باید روی جذب گردشگر خارجی تمرکز بیشتری کنیم، عنوان کرد: برای این بحث نیاز به تبلیغات، فعالیت بیشتر آژانس‌های گردشگری و راه اندازی پروازهای خارجی هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار