عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به جایگاه استان کرمانشاه در زمینه صادرات سه عراق گفت: ۳ تا ۴۰ درصد صادرات ایران به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم،کیوان کاشفی  در کرمانشاه، با اشاره به اینکه 85 درصد صادرات استان کرمانشاه به عراق انجام می‌شود اظهار داشت: استان کرمانشاه همیشه استان معین کشور برای صادرات به عراق بوده و 35 تا 40 درصد از صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عراق بعد از چین دومین هدف صادراتی استان است عنوان کرد: استان کرمانشاه در سال گذشته برای نخستین بار از نظر صادرات به عراق از ترکیه سبقت گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

کاشفی با اشاره به اینکه صادرات استان در سال گذشته 40 درصد افزایش یافت گفت: در سال گذشته سه میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد که یک میلیارد و 800 میلیون دلار آن مربوط به تولیدات داخل استان بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون جایگاه هفتم یا هشتم کشور را در زمینه صادرات دارد افزود: اگر چه در یکی دو سال کرسته قوانین بین‌المللی و ممنوعیت و محدودیت صادراتی بسیاری وجود داشته و دارد اما اقدامات مثبتی انجام شده است و جایگاه استان از این نظر مناسب است.

کاشفی با اشاره به اینکه برای افزایش صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری جدید هستیم بیان کرد: به زودی مرکز شتاب‌دهنده برای صادرات استان راه‌اندازی می‌شود و شرکت‌هایی که محصولات آن‌ها قابلیت صادرات دارد اما تاکنون در این زمینه فعال نبوده‌اند 6 ماه تا یکسال تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار