عدم ثبت روز حسابدار در تقویم علی رغم تمامی تلاش ها چنان برای جامعه حسابداران سنگین تمام شده است که با تکیه بر یک تمثیل که چرا باید روز جهانی "خر" در تقویم ثبت شود و مصادف با ششم اردیبهشت ماه باشد اما روز حسابدار که سالهای سال است به دنبال ثبت آن در تقویم هستیم، شاهد این ماجرا نباشیم.
کد خبر: ۸۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 02 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، حسابداران که بی توجهی و حاشیه بردن آنها را ضربه مهلکی بر سلامتی اقتصاد در هر جامعه ای میزند و معتقدند در هر جامعه ای اگر به قضات و حسابداران توجه شود و حمایت مالی شوند شاهد یک اقتصاد شفاف خواهیم بود و هیچ گونه فساد اقتصادی رخ نخواهد داد.

ششمین همایش بزرگداشت روز حسابدار امسال با رویکرد "نقش حسابداران در شفافیت اقتصادی جامعه " در حالی رخ می دهد که حسابداران را یکی از بزرگترین جوامع حرفه ای دنیا معرفی می کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حسابداران استان اصفهان در این ارتباط در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به نقش کلیدی حسابداران، مدیران مالی و حسابرسان در سلامت فضای اقتصادی کشورنیاز به نگاه ویژه ای به این صنف است .

رضا صنعتی زاده بیان داشت: تقویت جایگاه این جامعه حرفه ای در شرایط حساس کنونی که مسئله مقابله با فساد مالی و اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های کشور است میتواند زمینه ساز توسعه پایدار و جلوگیری از بروز تقلب، فساد، و هدر رفت سرمایه های ملی شود و این در حالی است که علی رغم نامگذاری هفته حسابداری در سطح بین المللی تاکنون اقدام موثری جهت ثبت این روز در تقویم ملی ایران صورت نپذیرفته است.

وی خواستار مطالبه جدی جامعه حسابداران برای ثبت روز ملی حسابدار در تقویم ملی شد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 2 هزار  و 500 حسابدار رسمی داریم و 450 هزار دانشجوی رشته حسابداری در کل کشور هست و به شکل رسمی بالغ بر 1 میلیون و 700 هزار نفر در حرفه حسابداری مشغول به کار هستند که از این تعداد 85 هزار نفر در اصفهان هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن حسابداران استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: اگر به حسابداری و شفاف سازی مالی در کشور اهمیت داده میشد، اعتماد در جامعه شکل می گرفت و به جای اینکه شاهد سرمایه های سرگردان و تبدیل آن به ارز وطلا شویم ، سرمایه های در حوزه تولید وارد میشود.

کمالی بیان داشت: تو عدم شفاف سازی منافع هست و به همین لحاظ تئوری بازی ها را از برد برد به سمت برد باخت می برند تا موفقیت بیشتری کسب کنند اما در این حالت بازنده ها اقدامات دفاعی خود را بالا می برند و در این حالت پول از اقتصاد مولد به ثبت بازی می رود و در این زمان باخت باخت شکل می گیرد.

خواجه، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره انجمن حسابداران استان اصفهان با بیان اینکه اگر چه با اهمیت بخشیدن به حسابداری شاهد شفاف سازی اقتصادی و رونق تولید ملی خواهیم بود اما باید دانست که در مسیر شفاف سازی قربانیان زیادی گرفته میشود .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار