همایش ایمنی در بیمارستان کیش با حضور ریاست بیمارستان، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 02 December 2019

به گزارش تابناک کیش، همایش و جشن ایمنی با هدف تاکید براهمیت توجه به ایمنی بیماران همراه با تقدیر از جمعی از پرسنل و کادر درمانی بیمارستان کیش ظهر امروز برگزار شد.

در این مراسم، مهران روشن ری شهری معاون فنی بیمارستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایمنی در بیمارستان اظهار داشت: ایمنی بیماران امروزه به عنوان یک فرهنگ در بیمارستان های پیشرفته دنیا مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: باید علاوه بر ایجاد شرایط ویژگی محیط برای آرامش بیماران وجلوگیری از بروز آسیب و صدمه در حین درمان و مراقبت از بیماران باید تفکر و رفتار کادر درمانی بیمارستان نیز در این مسیر قرار گیرد.

معاون فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با بیان به اینکه در دنیا کم نیستند بیمارانی که به دلیل عدم رعایت شرایط ایمنی دچار حادثه می شوند حتی در کشورهای توسعه یافته، افزود: پیش بینی خطرات و شناسایی آسیب ها، مخاطرات و برنامه ریزی برای آینده و گزارش خطا از موضوعاتی است که می تواند به ایمنی بیماران کمک کند.

وی با تاکید بر اجرایی کردن معیارها و استانداردهای ایمنی بیماران در بیمارستان کیش، بیان کرد: اجرای این برنامه در بیمارستان کیش نشان از اهمیت رعایت اصول ایمنی بیمار و ایجاد شرایط استاندارد برای بیماران از اصولی است که بیمارستان کیش به دنبال اجرایی و نهادینه کردن آن است.

مهناز کاظمی مدیرپرستاری بیمارستان کیش نیز در این مراسم با تاکید بر ایمنی به عنوان حقوق ویژه بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند گزارش خطاهای پزشکی را از موارد مهمی برشمرد که باید در بیمارستان ها نهادینه شود.

گفتنی است، خطاهای پزشکی از مواردی است که به دلیل بی توجهی و یا سهل انگاری در هنگام درمان گاه ممکن است به وسیله پزشک یا هر یک از کادر درمانی برای بیماران مشکلاتی را فراهم آورد که همه ساله در تمام دنیا دیده می شود؛ اما بی تردید با رعایت اصول ایمنی، به کار گیری دستورالعمل های ایمنی و استانداردهای پزشکی و درمانی، آموزش، گزارش خطا و رسیدگی مسئولان کاهش یابد.

شناسایی صحیح بیمار، توجه به داروهای مورد استفاده، ارتباط موثر با بیمار در زمان تحویل، انجام پروسینجر صحیح در محل صحیح، کنترل غلظت محلول‌ها الکترولیت، اطمینان از صحت دارو درمانی در مراحل انتقالی ارائه خدمات، احتناب از اتصالات نادر سوند و لوله ها، استفاده از وسایل تزریقات یکبار مصرف تنها برای یک مصرف، رعایت بهداشت و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله مواردی است که به عنوان ایمنی توسط کادر درمانی در نخستین مرحله مراجعه بیمار باید رعایت شود.

تداخل دارویی، تزریق اشتباه دارو، باقی ماندن اشیاء در بدن بیماران در هنگام عمل، عفونت های پس از جراحی، قطع عضو سالم به جای عضو آسیب دیده، سقوط از تخت از جمله مواردی است که می تواند به عنوان سهل انگاری در درمان یا همان خطای پزشکی که ایمنی بیماران را تهدید می کند به شمار آید.

در حاشیه این مراسم از برخی کادر درمانی و دو تن از کادر بازنشسته بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار