شهردار کرمانشاه، از پیاده‌راه شدن پارکینگ شهرداری در آینده خبر داد و گفت: با توجه به تمرکز پزشکان و رفت‌ و آمد بسیار در این محدوده، در آینده پارکینگ شهرداری دیگر محلی برای پارکینگ خودرو نخواهد بود.
کد خبر: ۸۰۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 02 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس سعید طلوعی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به مشکلات شهر کرمانشاه، اگر تعاملات داخلی خوبی با هم داشته باشیم، می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

شهردار کرمانشاه به لزوم مشارکت مردم در مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: مالک امکانات شهری، خود مردم هستند که برای آسایش آن‌ها از سوی شهرداری فراهم می‌شود که متاسفانه در اغتشاشات اخیر به بسیاری از آن‌ها خسارت وارد شده است.

وی در خصوص بهسازی و آسفالت خیابان‌های شهر کرمانشاه و گله‌مندی به‌حق مردم، یادآور شد: آسفالت خیابان‌ها را تا پایان آذرماه در برنامه داشتیم که به علت دست‌خالی بودن شهرداری و نداشتن پول، 2 ماه از فصل عمرانی کار تعطیل شد که مجددا با شروع به سرمای هوا برخورد کردیم و با سرمای زیر 12 تا 15 درجه سانتی‌گراد نمی‌توانیم عملیات آسفالت را انجام دهیم.

طلوعی از تشکیل یک کمیسیون زیباسازی در شهرداری کرمانشاه متشکل از هیأت‌های علمی دانشگاه و مدیران شهری خبر داد و افزود: بحث زیباسازی شهر اعم از رنگ‌آمیزی، کاشت درخت، نصب المان‌ها و... براساس نظر این کمیسیون به صورت تخصصی، علمی و با برنامه‌ای کاملا مشخص انجام می‌شود.

وی اشاره‌‌ای نیز به برنامه‌ای در راستای ارتقای حمل و نقل عمومی داشت و گفت: طبق پیگیری‌ها و مکاتباتی که انجام شده قرار است وزارت کشور 40 میلیارد تومان اوراق مشارکت را در اختیار شهرداری قرار دهند، البته به مراحل پایانی پرداخت این اوراق نیز رسیده‌ایم.

این مسؤول ادامه داد: با استفاده از این اوراق خیابان مدرس را از «سرکوچه لک‌ها» تا «چهاراه مدرس» بی.آر.تی و پیاده‌راه خواهیم کرد.

وی در خصوص وضعیت قطار شهری کرمانشاه، اضافه کرد: چند ماهی است کارهای خوبی در این راستا انجام می‌شود، اما چون زیر زمین است برای شهروندان قابل روئیت نیست، اگر منابع مالی به موقع تامین شود، 2 ایستگاه آن از میدان آزادی تا سرکارمندان تا 2.5 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

طلوعی در قالب دیگر کارهای ترافیکی انجام شده برای شهر کرمانشاه به تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: قسمت‌های شمال به جنوب، جنوب به شمال، غرب به شرق و شرق به غرب میدان امام خمینی(ره) تا 45 روز دیگر راه‌ می‌افتد، ضمن اینکه پایه‌های قسمت شرق به جنوب و غرب به شمال آن نیز زده شده است.

شهردار کرمانشاه در مورد مبحث پرداخت الکترونیکی در اتوبوس‌های شهری، گفت: واقعیت امر این است که حدود 90 درصد اتوبوس‌ها فرسوده هستند، وضعیت تاکسیرانی شهر بد نیست ولی اتوبوس‌ها مشکل دارند.

وی از پیاده‌راه شدن پارکینگ شهرداری در آینده خبر داد و گفت: با توجه به تمرکز پزشکان و رفت‌ و آمد بسیار در این محدوده، در آینده پارکینگ شهرداری دیگر محلی برای پارکینگ خودرو نخواهد بود و آن را با احداث آب‌نماهای زیبا و مبلمان شهری، سرویس‌های بهداشتی تبدیل به پیاده‌راه خواهیم کرد.

طلوعی ادامه داد: کار شرکت آب و فاضلاب که در راستای ساماندهی رودخانه قره‌سو در پارکینگ شهرداری تمام شود، ما کار خود را برای پیاده‌راه شدن آن آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث تله‌کابین طاق‌بستان از اداره‌کل میراث فرهنگی، گفت: فراخوان آن را در راستای جذب سرمایه‌گذار منتشر کرده‌ایم.

این مسؤول در خصوص اقدامات شهرداری در راستای ساماندهی دستفروشان، گفت: ساماندهی دستفروشان جز برنامه‌های مدیریت شهری شهرداری است، اما در این راستا باید تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط وارد عمل شوند، بحث اشتغالزایی و امر و معاش است باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

طلوعی در پایان از راه‌اندازی شهربازی کرمانشاه(دور میدان لب‌آب) با امکانات مدرن و به‌روز خبر داد و افزود: تمامی وسایل قدیمی آن جمع‌آوری شده و وسایل جدید را جایگزین کرده‌ایم که به‌زودی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار