دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ارتقای آگاهی جامعه و تقویت مشارکت‌های اجتماعی در زمینه آثار سوء مصرف مواد مخدر نقشی مهم در پیشگیری از اعتیاد دارد.
کد خبر: ۸۰۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 02 December 2019

پیشگیری از اعتیاد با ارتقای آگاهی و مشارکت اجتماعی میسر است

به گزارش تابناک سمنان: حسن ارگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: آگاه‌سازی و روشنگری درباره معضل اعتیاد در جامعه به ویژه در بین جوانان در کاهش تقاضا برای مصرف مواد افیونی موثر است.
وی ادامه داد: اعتیاد و مصرف مواد مخدر زمینه‌ساز بروز سایر آسیب‌های اجتماعی است و آگاهی، پیشگیری و اجتماعی کردن اصلی ترین راهبرد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد محسوب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تصریح کرد: هر روز بر میزان ناخالصی مواد مخدر ،تنوع مواد مخدر صنعتی ،تغییر الگوی مصرف ،فریب افکار عمومی با استفاده از ماهواره و فضای مجازی برای استفاده از داروهای نیروزا ،کاهش وزن و احتمال مرگ مصرف‌کنندگان مواد مخدر و روان گردان‌ها افزوده می‌شود و تنها راه مقابله آگاه‌سازی است.

وی بیان کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مهم است و باید این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
ارگی خاطرنشان کرد: سیگار و قلیان دروازه ورود اعتیاد به خانواده‌ها است و این در حالی است که هنوز دخانیات به عنوان یک پدیده زشت در جامعه به رسمیت شناخته نشده و همچنان مصرف آن به صورت تفننی در بین جوانان رو به افزایش است و غافل از اینکه تفنن مقدمه شروع اعتیاد است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که مقابله با آن نیازمند مشارکت همگانی و ارتقای آگاهی است و این راهبرد با کمک رسانه و آموزش محقق می‌شود.
براساس آمار نیروی انتظامی هشت تن و ۹۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر  کشف و ضبط شد.
۱۳ مرکز اقامتی میان مدت غیردولتی ترک اعتیاد، ۹۹ مرکز ترک اعتیاد با دارو،  ۶ مرکز مشاوره بیماری های رفتاری،  ۲ مرکز کاهش آسیب اعتیاد و  چهار تیم سیار کاهش آسیب اعتیاد در سمنان وجود دارد و تنها  یک مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در این استان فعال است و بیش از ۳۹ هزار نفر تحت درمان در این مراکز هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار