معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۸۶۸ بیمار مشکوک به آنفلوآنزای نوع A در اصفهان بستری است، گفت: ابتلا به آنفلوآنزا در ۶۸ بیمار قطعی شده و تاکنون ۱۰ نفر در این زمینه جان باخته‌اند.
کد خبر: ۸۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 01 December 2019

کمال حیدری در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه علت تعطیلی مدارس اصفهان شیوع آنفلونزا و وضعیت قرمز این بیماری در استان اصفهان بوده است، اظهار کرد: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و نمی‌توان پاسخگوی هر آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، بود.

وی ادامه داد: چنانچه شیوع آنفلوآنزا یا هر بیماری که تهدید کننده سلامت شهروندان باشد اتفاق بیفتد همه تمهیدات و اقدامات لازم اندیشیده می‌شود چرا که حفظ سلامت مردم جامعه خط قرمز ما است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های تعریف شده چنانچه پنج درصد از دانش آموزان کلاسی مبتلا به بیماری واگیردار باشند، باید کلاس تعطیل شود تا از واگیر بیماری به دیگر دانش آموزان جلوگیری شود، افزود: باید توجه داشت که ما ابایی از اعلام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری نداریم و چنانچه قرار باشد این اتفاق بیفتد شفاف با مردم صحبت خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون ۸۶۸ بیمار مشکوک به آنفلوآنزای نوع A در اصفهان بستری هستند، ابتلا به آنفلوآنزانوع A در ۶۸ بیمار قطعی شده و تاکنون ۱۰ نفر در این زمینه جان باخته‌اند.  

حیدری با بیان اینکه در سال جاری شیوع ویروس آنفلوآنزا وسیع‌تر از سال‌های گذشته است، افزود: از این رو از شهروندان درخواست داریم نسبت به سلامت خود توجه داشته و موارد بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره دارویی برای درمان آنفلوآنزا نوع A  نیز گفت: تاکنون در این زمینه کمبود نداشته‌ایم و نیازهای خود را نیز به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم اما باید توجه داشت که در دوره‌ای که تقاضا بیشتر می‌شود در حوزه عرضه ممکن است با مشکل برخورد کنیم و ازا ین رو نباید داروهارا بی‌رویه مصرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار