معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فرآیند اصلی اجرای انتخابات با دستور وزیر کشور از روز یکشنبه دهم ماه آذر به صورت رسمی در کشور و این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 30 November 2019

حیدر قاسمی در جلسه ستاد انتخابات اصفهان در جمع خبرنگاران در استانداری با بیان اینکه اقدامات انتخابات از اردیبهشت ماه با اعلام تاریخ انتخابات آغاز شده است، افزود: مرحله بعدی استعفای مقاماتی بوده که طبق ماده ۲۹ تعیین شده و در خردادماه به مدت یک هفته رخ داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این مرحله و فرآیند سه اقدام به موازات یکدیگر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اولین اقدام ثبت نام داوطلبان است که از روز دهم تا شانزدهم آذر به مدت یک هفته صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همزمان بررسی سوابق داوطلبان از طریق مراجع چهارگانه اتفاق می‌افتد و همزمان ۳۰ نفر از معتمدان هیات‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

قاسمی اظهارداشت: از این رو در طول فرآیند یک هفته ثبت نام داوطلبان، هیات‌های اجرایی هم برای فراهم شدن جدی و ورود به مرحله اصلی انتخابات تشکیل می‌شوند.

به گفته وی شرایط و مدارک لازم اعلام و به دلیل تعدد مدارک از طریق رسانه‌های جمعی و گروهی به اطلاع رسانده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که آمادگی لازم را دارند این آمادگی وجود دارد تا توسط کاربران از طریق سامانه مدارک و سوابق اسکن شده و کمبودها یادآوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه، وزارت کشور و در خارج از کشور هم از طریق کنسولگری‌ها و دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه داوطلبان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار