رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:
رئیس اداره منابع طبیعی سمنان از آغاز عملیات کپه‌کاری در ۳۰۰ هکتار مراتع سمنان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های بهبود، اصلاح و توسعه پوشش گیاهی منطقه صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 27 November 2019

عملیات کپه‌کاری در ۳۰۰ هکتار مراتع سمنان آغاز شد

به گزارش تابناک سمنان: معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه عملیات کپه کاری ۳۰۰ هکتار از مراتع سمنان در حوزه چاشتخوران آغازشده است، ابراز داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های بهبود و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی در مراتع ییلاقی شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در این طرح تلاش شد تا از گونه‌های مقاوم و سازگار بومی نظیر باریجه، سالسولا، درمنه، سکاله، استیپا و غیره استفاده شود که علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی دامداران و بهره‌برداران، موجب ذخیره مؤثرتر نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش و تخریب عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه موقعیت حوزه‌های آبخیز چاشت‌خوران و شهرک صنعتی به‌گونه‌ای که تأثیر مستقیم بر منابع آبی شهر خواهد داشت، ابراز داشت: انجام این مهم نقش مؤثری در مهار سیلاب و کاهش خسارات بر اراضی پایین‌دست کشاورزی و صنعتی ایفا خواهد کرد.

منظمی بابیان اینکه کپه کاری، بذرکاری و کاشت بذر از پیشروی بیابان پیشگیری می‌کند، اضافه کرد: با توجه به نقش و اهمیت حفظ مراتع و پوشش گیاهی در جلوگیری از فرسایش خاک لذا این قبیل طرح‌ها به‌صورت جدی در منابع طبیعی پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار