رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حدود ۱۵ هزار خانوار روستایی و عشایری در این استان فاقد بیمه اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۰۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 27 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله سرواندام  اظهار داشت: ۳۰ هزار خانوار معادل ۷۰ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان ایلام هم اکنون تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند.

وی یادآور شد: استان ایلام جزو استان های برتر کشور از نظر ضریب نفوذ بیمه اجتماعی است اما با وجود اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده هنوز ۳۰ درصد از جمعیت مشمول فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی افزود: یک هزار نفر نیز مستمری بگیر این صندوق هستند و از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان بهره‌مند شده اند.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام تاکید کرد: ۱۵ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی ایلام فاقد هر گونه بیمه هستند و پوشش بیمه‌ای آنان در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان قرار دارد که امیدواریم این افراد با مراجعه به صندوق بیمه از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

سرواندام یادآور شد: شهرستان‌های ایلام، چرداول و دهلران به ترتیب بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را در استان به خود اختصاص داده اند .

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام اظهار داشت: در راستای تسهیل ارائه خدمات بیمه ای خانوارهای تحت پوشش با کارگزاری ها، تعاونی های عشایری و روستایی و دهیاری ها قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: از سال ۸۴ تاکنون که این طرح آغاز شده و افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان بیمه و زیرپوشش خدمات این صندوق قرار گرفته اند که از مجموع ۱۰۰ درصد حق بیمه ۷۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد بیمه شده پرداخت می شود که رقم ناچیزی در ماه است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار