کد خبر: ۷۹۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 23 November 2019
وزیر آموزش و پرورش ضمن تکذیب اجرای طرح تخصیص شیر رایگان در مدارس سراسر کشور از امروز (دوم آذرماه) گفت: منابع لازم برای اجرای این طرح تامین نشده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «محسن حاجی میرزایی» روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان «دادمان» وزارت راه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت:این طرح فعلا اجرایی نمی شود.
وی توضیح داد: پیش‌بینی شده است که اگر منابع مالی این طرح محقق شود بتوانیم با اولویت مناطق محروم این کار را انجام دهیم.
حاجی میرزایی با اعلام اینکه هنوز منابع برای اجرای این طرح تامین نشده است، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس سراسر کشور پیش‌بینی شده است اما هنوز این رقم تخصیص نیافته است؛ بر این اساس اجرای این طرح امکان‌پذیر نیست.
این در حالی است که «علی الهیار ترکمن» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود: توزیع شیر مدارس در استان های کمتر برخوردار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار شد.
به گفته وی، طبق ابلاغ سازمان برنامه‌ و بودجه، اولویت نخست برای توزیع شیر رایگان به استان‌های کمتر برخوردار مانند ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان است که در این خصوص اعتبارات موردنیاز نیز از طرف آن سازمان تأمین شده است.
«حمیدرضا عدل» معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از تخصیص و پرداخت یک هزار میلیارد ریال به وزارت آموزش و پرورش برای توزیع رایگان شیر مدارس با اولویت هشت استان کمتر برخوردار خبر داد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور بابت یارانه شیر مدارس ردیفی پیش‌ بینی شده است که در همین راستا با پیگیری‌ های انجام شده مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شد.
عدل ادامه داد: «در گام نخست و با عنایت به اهمیت اجرای طرح توزیع رایگان شیر مدارس کشور و تاکید دولت و دستور صریح رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر حفظ رشد و سلامت دانش‌آموزان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار هزار میلیارد ریال از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.»
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در قانون بودجه سال‌جاری مقرر شده است ۶۰ نوبت شیر رایگان بین دانش‌آموزان هشت استان کمتر برخوردار کشور از جمله ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان توزیع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار