نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی با تفکر بسیجی امکان پذیر است، گفت: بسیج به جناح‌های سیاسی وابسته نیست، بسیج خود سیاسی است ولی سیاست زده نیست.
کد خبر: ۷۹۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 23 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه در دانشگاه تبریز، با بیان این‌که تفکر بسیجی، یک تفکر عینی و جاری در کشور است، اظهار کرد: بسیج مجموعه‌ای از معرفت‌ها و ارزش‌هایی است که می‌تواند مجموعه عظیمی را در میان ملت به وجود آورد، همچنین تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی است.

وی افزود: تفکر بسیجی یک منظومه فکری مستحکم اعتقادی، دینی و علمی است و عدم سایش فکری در گذر زمان یکی از دلایلی است که فرهنگ بسیج را با سایر تفکرها جدا می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم بصیرت و داشتن بینش سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن را از دیگر ویژگی‌های بسیج دانست و گفت: جلوگیری از اشتباه و حرکت به سمت مبارزه با استکبار در فرهنگ بسیج معنا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: مسوولیت پذیری شجاعانه و آگاهانه و بر عهده گرفتن کارهای بزرگ، در فرهنگ بسیجی متبلور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بسیج از مکتب بزرگ عاشورا، شهادت و ایثار پیروی می‌کند و با برخورداری از اخلاق اسلامی، صدق، صفا، حلم و بردباری، طهارت، پاکدامنی و شجاعت دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بصیرت و روشن‌بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن، اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن از دیگر ویژگی‌هایی که بسیج را از دیگر تشکل‌ها متمایز می کند.

آل‌هاشم اندیشیدن به هدف‌های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی از دیگر ویژگی‌های بسیج است، گفت: بسیج در تمام حوزه‌ها به هدف‌های بزرگ فکر می‌کند و با توکل بر خدا برداشتن گام‌های بزرگ را آسان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستر شده است، بیان کرد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست، ادامه داد: بسیجی اهل آبادگری است اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.  

وی با تاکید بر انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان اضافه کرد: انتظار از بسیج این است که بیش از هر کسی در کار خود اخلاص عمل داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :