مدیر کل بهزیستی استان قزوین: در سال جاری ۵۷ کودک تحت پوشش مراکز شبه خانواده استان ترخیص شده و به آغوش خانواده‌ها و آشنایان خود بازگشتند
کد خبر: ۷۹۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 21 November 2019

بازگشت ۵۷ کودک تحت پوشش مراکز شبه خانواده به آغوش خانواده

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در بازدید استاندار قزوین از شیرخوارگاه حلیمه(س) گفت: استان قزوین دارای پنج مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست است که یک مرکز دولتی و چهار مرکز دیگر خصوصی است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۶ کودک در گروه‌های سنی مختلف در این مراکز پذیرش شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: ۶ تن از این افراد به خانواده‌های متقاضی، ۳۵ نفر به خانواده، ۱۱ نفر به اقوام نزدیک واگذار شده و دو نفر زندگی مستقل یافته و سه نفر نیز به استان‌های دیگر منتقل شده اند.

وارثی گفت: به هرکدام از کودکان این مراکز سالانه سرانه بیمه آتیه به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در قالب طرح امدادگیران یا خانواده جایگزین که بر اساس آن نگهداری کودک در ازای پرداخت مبالغی به فامیل نزدیک او سپرده می‌شود به ازای هر فرزند ماهانه ۳۷۰ هزار تومان  پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: هزینه ترخیص به ازای هر فرزند ۲۰ میلیون تومان است که در سال جاری برای پنج فرزند انجام شده است.

وارثی با بیان اینکه هزینه پوشاک فرزندان با توجه به مقطع تحصیلی کودکان پرداخت می‌شود، گفت: هزینه ارتقای تحصیلی و آموزش نیز به ازای هر فرزند ۵۰۰ هزار تومان است.

وی، مبلغ یارانه به مراکز غیر دولتی به ازای هر کودک را نیز ۴۲۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: البته این هزینه برای کودکان معلول ۵۷۰ هزار تومان است و هم اکنون ۲۰ کودک معلول در این مراکز نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه منابع استان قزوین کفاف هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را نمی‌دهد، افزود: اگر حضور خیران در کمک به اینگونه موسسات نباشد بار زیادی بر دوش دولت خواهد بود.

وارثی با اشاره به افزایش مددجویان تحت پوشش از ۶ هزار به ۲۱ هزار نفر افزود: اعتبارات جاری بهزیستی در این مدت از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسیده اما به موازات آن تورم هم رشد کرده و از بار مشکلات کم نشده است.

استاندار قزوین هم گفت: باید از ظرفیت خیران و مردم برای کمک به موسسات خیریه که برای نگهداری از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست اقدام می‌کنند استفاده کرد.

هدایت الله جمالی‌پور افزود: همه ما در قبال این کودکان و نوجوانان که در کنار خانواده خود نیستند رسالت ویژه ای داریم و گرنه آنها در صورت بی‌توجهی می‌توانند به آسیب‌دیدگان اجتماعی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: مردم ایران نوع دوست هستند و اگر با چنین مراکز و خدمات آنها بیشتر آشنا شوند به طور قطع کمک‌های زیادی از سوی آنها به چنین مراکزی سرازیر می‌شود.

موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی از سال ۹۲ با هدف نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تاسیس شده و در قالب ۲ مرکز حلیمه(س) در قزوین و امام علی(ع) در محمدیه خدمات خود را ارایه می‌دهد.

در حال حاضر ۲۶۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده استان قزوین نگهداری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار