مدیرکل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌ها باید امکان ارتباط اجتماعی را افزایش دهند.
کد خبر: ۷۹۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، سیامک محبوب در بیست و هفتمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه برگزار شد، کتابخانه ها را مهم ترین مرکز انجام کارهای فرهنگی دانست و اظهار داشت: اگر کتابخانه ها از بین بروند بدون شک در کارهای فرهنگی خلل ایجاد خواهد شد و بسیاری از آنها از بین خواهد رفت.

مدیرکل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: سه کارکرد مهم از جمله اطلاع رسانی، کارکرد آموزشی و کارکرد بازپروری در کتابخانه ها شکل می گیرند و لازم است آنها را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته کتابخانه عمومی کتاب به علاوه خانه بود و کتاب ارزش بیشتری داشت و دانش در دل کتابها گنجانده شده بود.

محبوب ادامه داد: اما طرح رویکرد آینده نگری می گوید دانش در دل ارتباطات اجتماعی نیز موجود است و کتابخانه ها باید طوری باشند که امکان ارتباط اجتماعی را افزایش دهد.

مدیرکل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان داشت: امروز کتابخانه ها باید انواع رسانه ها را در خود جای دهد و خود را به سمت انسانها سوق دهد تا تبادل آرا صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه ها باید به جایی برای کنش فرهنگی تبدیل شود، گفت: نقش کتابدار تسهیل گری است که امکان ارتباط را از طریق دانش نهفته فراهم می کند.

محبوب اظهار داشت: تلاش می کنیم طراحی ساختمان کتابخانه ها به صورتی باشد که خدمات در قالب های مختلف بتواند به سهولت در آن صورت گیرد و امیدواریم به کتابخانه های تبدیل شود که برآمد موثری در زندگی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها باید به سمت برآمد محوری پیش بروند، افزود: البته کتابخانه ها کارهای آمایش سرزمینی کتابخانه ها را پشتیبانی می کند و این طرح امروز در کرمانشاه افتتاح شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا سال 1400 شهر بدون کتابخانه نداشته باشیم و بیان داشت: استان کرمانشاه فقط یک شهر بدون کتابخانه دارد که تلاش می کنیم این شهر نیز تا پایان سال مجهز به کتابخانه شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار