مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب به مناسبت روز قم خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از جشن‌های شهری در محله‌های مختلف با مشارکت کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در خصوص نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به نام «روز قم» بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به مناسبت این روز برنامه‌هایی تدارک دیده و با توجه به اینکه نخستین سال چنین نامگذاری است معرفی این روز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قطعا هر سال شاهد افزایش میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برپایی برنامه‌های روز قم خواهیم بود، بیان کرد: ویژه این ایام برنامه‌های جشن و شادی در نظر گرفته شده است و در حوزه ارائه خدمات رفاهی نیز مهمترین اقدام ارائه تخفیفات ویژه در زمینه عوارض ساختمان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به حرکت کاروان نمادین حضرت معصومه(س) بیان کرد: در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم کاروان نمادینی از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد و در این راستا غبار روبی و پاکسازی مسیر ورود حضرت معصومه(س) به قم در دستور کار است.

وی از برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از جشن‌های شهری در محله‌های مختلف با مشارکت کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد.

مقیمی برگزاری جشن بانوی آسمانی در روز پنجشنبه را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری جشنواره پرچم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش با موضوعات فرهنگ شهروندی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این ایام است.

وی از برگزاری جشنواره تئاتر مساجد خبر داد و گفت: روز قم فرصت مهمی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف شهر قم و همچنین معرفی ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم به مردم بیان کرد: حتی بسیاری از مردم قم شناخت کاملی از این شهرندارند در حالی که شهر قم دارای تمدنی 7 هزار ساله است.

وی روز قم را فرصتی برای همبستگی و هم افزایی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی دانست و یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف در این ایام فضای شادی برای مردم ایجاد شود مانند دهه کرامت که سال‌هاست رونق خاصی گرفته است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی بهتر استفاده کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این نامگذاری ظرفیت‌های ملی قم را همانطور که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید داشتند بتوانیم معرفی کنیم و با توجه به خواهرخواندگی‌های مختلف قم با دیگر شهرها این ظرفیت‌ها را بیش از پیش معرفی کرده و در کنار این امر بسترهای رونق اقتصادی شهر را مهیا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار