اداره کل هواشناسی اصفهان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افت محسوس دما و یخبندان تا ۲ روز آینده در سطح این استان هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 18 November 2019

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به فعالیت سامانه سرد بارش‌زا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بارش برف، باران و مه آلودگی در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: شدت فعالیت این سامانه در نواحی شمال و شرق استان و از اواخر روز سه‌شنبه و در روز چهارشنبه خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه،  با خروج این سامانه از اواخر روز چهارشنبه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها انتظار می‌رود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه ناپایدار بارشی تا سه روزه آینده بر روی استان است.

فاطمه زهرا سیدان افزود: بیشتر مناطق استان در این مدت همراه با بارش برف و باران خواهد بود و از روز سه شنبه تا چهارشنبه سامانه در بخش‌های شرق، شمال شرق و جنوب شرق استان فعال‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

سیدان برای هوای کلان‌شهر اصفهان در روز سه‌شنبه، هوای نیمه تا تمام ابری و مه آلود،گاهی وزش باد و  بارش برف و باران  و برای روز چهارشنبه، آسمانی نیمه ابری و مه‌صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و  وزش باد و بارش باران و برف پیش بینی‌ کرد.

وی بیان کرد: بیشترین بارندگی استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فریدون‌شهر با ۲۸ سانتی متر برف، ثبت و گزارش شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اضافه کرد: همچنین بارش باران و برف ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان گزارش شده که پس از فریدون‌شهر، نطنز با ۲۴ سانتی متر برف، سمیرم ۲۳ سانتی متر برف، خوانسار با ۲۱ سانتی متر برف، داران ۱۸.۲ سانتیمتر برف، میمه ۱۵ سانتیمتر برف، چادگان ۱۴.۵ سانتی‌متر برف، بیشترین بارش را به خود اختصاص دادند، و از شهر اصفهان هم ۷.۶ میلی متر بارش باران گزارش شد.  

وی تصریح کرد: این سامانه امروز هم در بیشتر مناطق استان فعال است و برای فردا (چهارشنبه) بیشتر در جنوب و شرق استان فعال خواهد بود.

سیدان ادامه داد: سامانه بارش زا روز پنجشنبه بطور کامل از استان خارج خواهد شد و افت محسوس دما را همزمان با خروج این سامانه در استان بدنبال خواهد داشت.

برچسب ها: سرما ، یرف ، اصفهان ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار