ایسنا/کرمانشاه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح نماد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح ۴۳۰ مدرسه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 18 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سید مجتبی موسوی  با اشاره به اجرای طرح نماد در 430 مدرسه استان کرمانشاه در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد:امسال این طرح برای یک سوم دانش‌آموزان کرمانشاهی که حدود 110 هزار دانش آموز از مجموع 325 هزار دانش‌آموز استان را شامل می‌شود، اجرایی خواهد شد.

موسوی گفت: سال گذشته این طرح در 129 مدرسه استان کرمانشاه شامل 60 مدرسه در شهرستان پاوه، 66 مدرسه در شهرستان هرسین و شش مدرسه در ناحیه یک شهر کرمانشاه به صورت آزمایشی اجرا شد که با توجه به موفقیت آمیز بودن این طرح، اجرای آن در سطح مدارس بیشتری در برنامه امسال آموزش و پرورش قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه طرح نماد را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

  موسوی اضافه کرد: در طرح نماد معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره های آموزشی در برابر آسیب های اجتماعی توانمند می‌شوند و پس از آن نیز در حوالی نوروز دانش آموزان مورد غربالگری قرار خواهند گرفت. به این ترتیب که خود دانش آموز، والدین او و معلمی که بیشترین ارتباط با دانش آموز را دارد در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

موسوی با بیان اینکه برای اجرای طرح نماد هشت دستگاه و نهاد شامل نهادهای حمایتی، آموزشی و... به کمک آموزش و پرورش می‌آیند، گفت: به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در در معرض فقر شناسایی شود برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد ارجاع داده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی و... ارزیابی می‌شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار