معاون استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی برق، آب و فاضلاب روستایی، راهداری و بنیاد مسکن هرچه سریعتر زیرساخت های سایت جدید روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان را تکمیل کنند.
کد خبر: ۷۹۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 17 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده ایلام با تاکید بر اینکه مشکلات آب و برق این روستا باید هرچه سریع تر رفع شود، اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و شروع بارش ها، باید هرچه سریعتر مقدمات و شرایط اسکان مردم فراهم شود.

وی یادآور شد: بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر مورد بازدید کارشناسان بنیاد مسکن قرار گرفته است که از این تعداد خسارت به بیش ۱۶ هزار واحد مسکونی تایید شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون به هفت هزار و ۲۳۸ مورد تسهیلات پرداخت شده است.

کرمی تاکید کرد: تاکنون از ۱۷۲ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته برای مناطق سیل زده استان بیش از۹۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته به مناطق سیل زده استان نیز تاکنون ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای تعمیراتی عملیات آنها به پایان رسیده است، گفت: در مرحله اول تاکنون بیش از ۴۵۰ واحد احداثی نیز به پایان رسیده و مابقی تا پایان سال تکمیل می شوند.

مدیر عامل آب روستایی استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای حل موقت آب روستای چم شیر همه کارها انجام شده است، گفت: هم اکنون آب تا ۲۰۰ متری سایت جدید روستا کشیده شده است و به زودی وارد سایت می شود.

نورالله تیموری افزود: برای حل مشکل دائم آب روستای چم شیر، طرح مناقصه آبرسانی به روستا تا آذرماه به پیمانکار واگذار می شود.

مدیر عامل توزیع برق استان ایلام نیز از پیشرفت ۶۰ درصدی برق رسانی به سایت جدید روستای چم شیر خبر داد و گفت: برخی موانع از جمله حریم ها راه ها مانع از پیشرفت کار شده است.

هادی شیرخانی افزود: فردا با حضور مسئولان استانی در این روستا، این مشکل نیز بررسی و به زودی پروژه برق منطقه تکمیل می شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار