مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور قصه گویان پنج استان منطقه یک کشور در ارومیه آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 16 November 2019

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی امروز در آیین افتتاحیه مراسم قصه‌گویی، بر نقش مهم قصه و قصه گویی از دیرباز تا کنون در زندگی بشری اشاره و اظهار کرد: قصه‌گویی میراث سرشار از تعالیم گذشتگان برای نسل امروزی است.

وی با اشاره به مصادیق بارز قصه‌گویی در ادبیات کهن ایران، مثنوی مولوی را نمونه‌ای از متون سرشار از مفاهیم آموزنده اخلاقی و عرفانی دانست و افزود: به گواهی تاریخ ملل، قصه به دلیل نقش تعلیمی و تربیتی همواره در زندگی اجتماعی بشر ساری و جاری بوده و با زندگی پیوستگی داشته است.

وی افزود: قصه در کانون صرفا یک فعالیت نیست بلکه بخشی از زندگی کانونی است و مربیان کانون تأثیر شگرف قصه در کودکان و نوجوانان را لمس کرده اند به طوری که قصه، قدرت تخیل را افزایش می‌دهد، حس کنجکاوی کودکان را تحریک می‌کند، تقویت کننده تفکر و یادگیری کودکان و انتقال دهنده میراث غنی فرهنگ جوامع بشری و مردمی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با آغاز مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی ۲۵ قصه‌گو به مدت دو روز در بخش مردان و زنان به قصه‌گویی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در مرحله منطقه‌ای این جشنواره قصه‌گویان پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۹۸ به قصه‌گویی می‌پردازند که هر یک از این استان‌ها با پنج قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

زاهدی گفت: با اعلام دبیرخانه مرکزی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، مریم سعادت، علی خانجانی و محسن هجری داوری مرحله منطقه‌ای این جشنواره در منطقه یک کشور را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی رأس ساعت ۸:۳۰ صبح روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸با اجرای برنامه‌های متنوع در محل سینما تئاتر مجتمع شهید رسول فرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آغاز شد و با اعلام دبیرخانه استانی جشنواره، مراسم اختتامیه رأس ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۶ آبان برگزار می‌شود.

پنج قصه‌گوی برتر  این مرحله از جشنواره جواز حضور در مرحله کشوری را که همزمان با یلدای ۹۸ در تهران برگزار می شود کسب می کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار