مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به بارندگی شدید در مناطق مختلف استان و بالا آمدن آب بعضی رودخانه‌ها و همچنین بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی طی دو روز گذشته، گفت که با اقدامات از پیش انجام شده و استقرار تیم‌های واکنش سریع در هنگام سیلاب، مشکل خاصی برای استان به وجود نیامده است.
کد خبر: ۷۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 16 November 2019

علی اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران در برخی نقاط استان بارش ۱۸۰ میلی متری باران گزارش شد اما میزان بارندگی شدید اخیر باعث نشده خسارت قابل توجهی به مردم و زیرساخت ها وارد شود.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مازندران مبنی بر بارندگی شدید از اواخر هفته گذشته، مدیریت بحران استانداری با بهره گیری از تجارب سیلاب های گذشته استان و شناسایی نقاط پرخطر، تیم های عملیاتی را برای این منظور در این مناطق مستقر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: تمامی دستگاه های عملیاتی در هنگام وقوع سیلاب به همراه تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز در این کانون های پرخطر حضور داشتند و با انجام اقدامات لازم از قبیل باز کردن مسیر عبور آب رودخانه ها و پاکسازی زیر پل ها جلوی آبگرفتگی ها گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در سال های مختلف بویژه در سال جاری سابقه سیلاب های مکرر را داشت، ادامه داد : در بررسی های انجام شده مهم ترین عوامل بروز خسارت در این مواقع شناسایی و این مساله باعث شد تا در مواقع هشدار سیلاب با اکیپ ها و تجهیزات در این محل ها آماده باش باشیم.

احمدی گفت: این آمادگی به همراه دستور اکید مبنی بر لایروبی بموقع رودخانه ها توسط دستگاه های مرتبط باعث شد تا سیلاب های اخیر خسارتی در پی نداشته باشد.

وی توضیح داد: یکی از نقاط حادثه خیز در مازندران محل های عبور رودخانه ها از داخل مناطق مسکونی است که برای این منظور لایروبی ها صورت گرفت تا مشکلی ایجاد نشود.

۵۰۰ کیلومتر از مسیر رودخانه های مازندران از محدوده بافت های مسکونی این استان عبور می کند.

مدیر کل بحران مازندران تاکید کرد : با توجه به حجم بالای باران طی ۲ روز اخیر با اقدامات انجام شده خسارتی به هیچ یک از مناطق استان وارد نشده است .

وی همچنین برآورد خسارت سیلاب ۱۲ آبان امسال که مناطق شرقی مازندران را درگیر کرده بود، یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین خسارت در بخش های زیرساختی به میزان یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بود .

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از عصر پنجشنبه تا صبح امروز منطقه بورخانی در لفور سوادکوه با ۱۸۰ میلی متر ، اسکو محله آمل با ۱۵۲ میلی متر ، آمل و نوشهر با ۱۲۹ میلی متر ، رامسر با ۱۱۲ میلی متر و پل سفید با ۱۰۷ میلی متر بیشترین بارندگی را داشته اند .

علی اصغر بسطامی افزود : همچنین بیشترین بارش برف در این مدت در آلاشت ۴۱ سانتی متر ، کجور ۳۵ سانتی متر و بلده و سیاه بیشه ۱۰ سانتی متر بود .

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران این بارندگی و هوای سرد تا پایان این هفته در استان مستقر خواهد بود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار