رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: اقتصاد اصفهانی ها در جایی قرار دارد که برای حضور شرکت‌های بورس و جهت ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و بازار منطقه‌ای نیازمند جدیت خاصی هستیم.
کد خبر: ۷۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 14 November 2019

مسعود گلشیرازی در همایش بررسی تحلیلی بورس و اوراق بهادار در سال ۹۸ و چشم انداز آینده، اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه برخلاف دوسال گذشته که دوران افولی را سپری کرده بودند، تاکنون سال خوبی را گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش دیگری از تازه واردان بازار سرمایه به دنبال این موضوع هستند که چه اتفاقاتی در این حوزه خواهد افتاد. برگزاری چنین همایش‌هایی لازمه اقتصاد پویا و اقتصادی که خواهان پشت سر گذاشتن دوران سنتی خود است.

گلشیرازی اضافه کرد: به موضوع مهمی که امروز در حوزه بازار سرمایه مورد بحث سیاست گذاران اقتصادی کشور قرار گرفته است باید توجه کرد و آن بحث تامین مالی بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: مروری بر نسبت تامین مالی از بازار پول و بازار سرمایه، حکایت از این دارد که وضعیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به اقتصادهای پیشرو وضعیت مطلوبی نسبت به بازار پول ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: این موضوع نیازمند بازنگری است، هرچند که تلاش‌های زیادی طی چندسال گذشته در بازار سرمایه صورت گرفته است و صنعت و اقتصاد ما هیچ راهی به جز گذر از این دوران ندارد.

وی ابرازامیدواری کرد: قوانین بالادستی موجود و ابزارهای معاملاتی که تعیین شده است، بتواند این موضوع را انجام دهد.

گلشیرازی با اشاره به اتاق نسل دو و تفاوت آن با اتاق نسل قبلی، اظهار کرد: اتاق نسل دو در اقتصاد امروز تعریف خود را پیدا کرده است و جایگزین و همراه اتاق نسل یک شده است. امروز اتاق ها متوجه شدند که هیچ راهی به غیر از نتورک بین اعضای خود ندارند تا این بحران را پشت سر بگذارند و با تشکیل شوراها و شتابدهنده‌ها این موضوع را دستور کار خود قرار دادند تا به واسطه شبکه سازی بین اعضای خود بتوانند سینرژی اقتصاد میان اعضای خود را برقرار کنند و بحرانی که در آن قرار گرفته‌اند، را پشت سر بگذارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: چنین مدلی را ما در اتاق اصفهان انتخاب و دنبال پیاده‌سازی آن هستیم. اتاقی که مبنای آن به تشکیل شوراها، مراکز رشد و شبکه‌سازی میان اعضای خود پیش می‌رود.

وی در پایان گفت: در حوزه بازار پول و سرمایه مشخصاً اقتصاد اصفهانی ها در جایی قرار دارد که برای حضور شرکت‌های بورس و جهت ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و بازار منطقه‌ای نیاز به جدیت خاصی است و امیدواریم با سازکارهایی فراهم شده در اتاق، این مهم محقق شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار