مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: میزان ابتلا به آنفلوآنزا و بستری شدن بر اثر آن در ۲ هفته اخیر در این استان افزایش یافت.
کد خبر: ۷۹۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 14 November 2019

رضا فدایی بدون اشاره به آمار افزایش ابتلا به آنفلوآنزا افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر فوت بیماران بر اثر این بیماری در استان اصفهان نداشتیم.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول در هر سال موج بیماری آنفلوآنزا در استان اصفهان در اواخر پاییز آغاز می‌شد، تصریح کرد: امسال این بیماری زودتر از روال معمول، شیوع پیدا کرد.

فدایی با اشاره به اینکه هنوز برای گروه‌های آسیب پذیر، جهت تزریق واکسن آنفلوآنزا فرصت هست، خاطرنشان کرد: به زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن برای تزریق این واکسن توصیه می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال هنگام سرفه کردن دانست.

فدایی خاطرنشان کرد: موج دیگر آنفلوآنزا در استان اصفهان به‌طور معمول در ایام نوروز شکل می‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز با اشاره به شیوع آنفلوآنزا از ۲ هفته گذشته در کشور، گفت: امسال فعالیت ویروس آنفلوآنزا در کل منطقه از جمله کشور ما زودتر شروع شد و پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانیتر و شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

محمدمهدی گویا درباره نوع ویروس آنفلوآنزایی که امسال شایع شد، اظهار داشت: امسال هر ۲ نوع ویروس H۱N۱ و H۳N۲ گزارش شده و همین مساله نشان‌دهنده شرایطی حادتر نسبت به سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به موارد فوت ناشی از آنفلوآنزا در گیلان، افزود: موارد ابتلا در گیلان هم مانند استان‌های دیگر گزارش و در هر ۲ مورد، فوت ناشی از آنفلوآنزا در آزمایشگاه ملی تایید شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار