رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود:
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به موقعیت ممتاز این دانشگاه در اجرای پروژه‌های کلان نفتی کشور، گفت: در این راستا قرار دادی ۱۰ ساله با وزارت نفت منعقد شده است.
کد خبر: ۷۹۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 14 November 2019

دانشگاه صنعتی شاهرود و وزارت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش تابناک سمنان : محمدمهدی فاتح در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه قراردادی پژوهشی در حوزه اکتشاف با شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شده است، ابراز داشت: «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‌های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‌های اکتشافی» عنوان این قرارداد است که با امضای دو وزیر علوم و نفت به انجام رسید.

وی ضمن بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود توانسته موقعیت ممتازی در اجرای پروژه‌های کلان نفتی در عرصه ژئومکانیک نفت کسب کند، افزود: دانشگاه این شانس را داشت که با ورود به اجرای بسته دوم قرارداد نفتی بسیار عظیم و ده‌ساله است بتواند به هدف‌گذاری توسعه فناوری و تجاری‌سازی دست یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه قبل از ورود به عرصه فناوری ژئومکانیک، نقشه راه توسعه فناوری ترسیم شد، ابراز داشت: این دانشگاه طی هفته گذشته توانست وارد فاز فناوری و تجاری‌سازی آن شود که سقف این قرارداد بزرگ بالای ۱۰ میلیارد است.

فاتح ضمن بیان اینکه به دنبال ایجاد شبکه نوآوری و فناوری هستیم، تصریح کرد: تدوین و آماده‌سازی ساختار شبکه نوآوری و فناوری ژئومکانیک در صنعت نفت ایران، شناسایی و ارزیابی سازمان‌ها مراکز پژوهشی و شرکت‌ها برای تشکیل کنسرسیوم، مدیریت فناوری حوزه‌های مطالعاتی ژئومکانیک مخازن کربناته، بررسی تحلیل افق آینده فناوری درزمینهٔ ژئومکانیک مخازن کربناته ازجمله اهداف این بسته دوم را شامل می‌شود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در عرصه پژوهش این‌گونه گام برداشته است تا با رویکرد توسعه فناوری و تجاری‌سازی بتواند به موفق‌تر عمل کردن کشور در حوزه اکتشاف نفت کمک کند لذا علاوه بر این قرارداد تعداد بسیاری قرارداد با بخش‌های مختلف وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه انجمن علمی ژئومکانیک کشور و سرفصل‌های این رشته توسط همین دانشگاه تعریف‌شده است، ابراز داشت: دانشگاه این افتخار را دارد که توانسته رشته‌های جدید کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی شیمی_شیمی کاربردی، کارشناسی مهندسی نقشه‌برداری، ارشد مهندسی معدن_ژئومکانیک نفت، ارشد مهندسی کامپوتر_نرم افزار، ارشد علوم زمین_رسوب‌شناسی و سنگ‌شناسی رسوبی به مجموعه اضافه کند.

فاتح بابیان اینکه دو استاد این دانشگاه توانستند عنوان دانشمند یک درصد برتر دنیا را کسب کنند، اضافه کرد: اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در قراردادهای نفتی می‌تواند این‌گونه بدرخشد به این دلیل بود که قطب مهندسی معدن کشور هستیم و بر این اساس وزارت علوم مجوزهای لازم را به دانشگاه داده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار