رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اکنون ما در استان 1820 مرغ‌داری دارای مجوز داریم که فقط 1300 مرغداری فعال است و تصمیم بر آن است که مجوزهای مرغ‌داری‌های غیر فعال باطل شود.
کد خبر: ۷۹۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 13 November 2019

رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور در شهرستان فریدن به همراه مسئولان شهرستانی شب گذشته از چند واحد تولیدی و مزارع فریدن بازدید کرد.

مهرداد مردامند در این بازدید یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی در شهرستان فریدن را عدم جذب سرمایه‌گذار دانست و اظهار داشت: مسؤولان شهرستان باید به دنبال زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار باشند و ما نیز این وعده را می‌دهیم که بیشترین مساعدت را با سرمایه‌گذاران در فریدن داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بسته حمایتی بخش کشاورزی با هدف رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران در 25 سرفصل در تعامل با فعالان بخش کشاورزی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در تعامل با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان اصفهان بسته‌های تسهیل‌گران را برای اطلاع‌رسانی به بخش خصوصی ارائه کرد و این بسته تشویقی محصول جلسات متعدد شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت است.

 مرادمند با بیان اینکه بسته حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از فعالان اقتصادی در راستای تحقق شعار سال شامل 25 سرفصل است، عنوان کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های گلخانه‌ای و کم‌آب نسبت به تسهیل صدور مجوز گلخانه از طریق کاهش استعلام‌ها اقدام کردیم، بر همین اساس برای احداث گلخانه‌های با مساحت کمتر از یک هکتار نیازی به مجوز سازمان محیط زیست نیست و افراد با در دست داشتن پروانه‌های قبلی از شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از استعلام این شرکت بی‌نیاز می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در راستای تأمین تسهیلات تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای طبق بند الف تبصره 18 با نرخ بهره 6 تا 9 درصد به صورت شناور و بدون محدودیت تأمین اعتبار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون شهرک گلخانه‌ای فریدن تمام زیرساخت‌های آن آماده شده که فقط با یک هزینه 40 میلیارد ریالی می‌توانیم آن را به مرحله واگذاری برسانیم، تاکید کرد: ما به همراه مسئولان شهرستانی باید تمهیداتی را در نظر بگیریم که هر چه سریع‌تر این پتانسیل خوب در این شهرستان را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مرادمند ادامه داد: با مطالعاتی که نسبت به ظرفیت‌های شهرستان فریدن داشتیم به دنبال این هستیم که این منطقه را به عنوان یک قطب در پرورش دام سبک، زنبور عسل و بوقلمون معرفی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد: طبق مکاتباتی که داشتیم ممنوعیت صدور مجوز بوقلمون در برخی مناطق برداشته شد و منطقه فریدن نیز جزء این مناطق است که سرمایه‌گذاران برای گرفتن مجوز پرورش بوقلمون می‌توانند به جهاد مراجعه کنند.

وی گفت: اکنون ما در استان 1820 مرغداری دارای مجوز داریم که فقط 1300 مرغداری فعال است و تصمیم بر این شد که مجوز مرغداری‌های که غیرفعال هستند باطل شود.

مرادمند به تصرف اراضی دولتی توسط برخی اشخاص به بهانه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات بسیاری و متعددی برای خلع ید اراضی راکد در بخش امور اراضی استان گرفته شده و به جد پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های قانونی در راستای رونق تولید کمک بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به هزینه‌های بالای کنتورهای هوشمند، تاکید کرد: طبق توافقی که بین آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی صورت گرفت مقرر شد هزینه نصب کنتورهای هوشمند از اعتبارات داخلی آب منطقه‌ای پرداخت شود سپس به صورت اقساط از کشاورزان باز پس گرفته شود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی به دلیل تحریم با مشکلاتی روبرو شد، عنوان کرد: درست است که این وضعیت باعث فشار دو چندان به قشر ضعیف جامعه شد اما با گذر از این گردنه آینده‌ای روشنی پیش رو است.

مرادمند گفت: این تحریم‌های ظالمانه باعث شد که روی داشته‌های خودمان تکیه و از خام فروشی عبور کنیم و روی پای خودمان بایستیم که این امر باعث می‌شود آینده قدرتمندی برای کشور متصور باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار