رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت اولیه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، هلال احمر و بسیج امداد رسانی مناسبی انجام ؛ بطوریکه همه مجروحین منتقل شده و ۸ بیمارستان صحرایی دایرو در ساعات اولیه ۱۸۰۰ عمل جراحی انجام شد.
کد خبر: ۷۹۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 12 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،محمود رضا مرادی در مراسم افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی در غرب کشور در کرمانشاه ، اظهار داشت:پس از عمل های جراحی تسهیلاتی برای اسکان این افراد در بیمارستان امام علی و یک مرکز دیگر در کرمانشاه برای ۸۰۷ نفر فراهم شد. نظام شبکه در روزهای نخست خانه های بهداشت مناطق زلزله زده را دایر شد. 


وی خاطر نشان کرد: ۵۰ روز پس از زلزله دارو بطور رایگان و کنترل شده میان مردم توزیع و امداد رسانی توسط بیش از ۱۱۰ هزار نیروی علوم پزشکی صورت گرفت که حاصل آن  انجام ۳۸۵ سزارین، ۱۳۵هزار مراجعه کننده اورژانس و ۵۰ هزار مراجعه کننده ی درمانگاه، راه اندازی بیمارستان موقت سوله ای با همکاری سپاه پاسداران در ۱۲ روز کار جهادی با ۱۲ اتاق عمل، از اقدامات دیگر در مناطق زلزله زده بوده است و کار تیمی باعث شد بتوانیم نظام بهداشتی را در شرایط بحرانی مدیریت و کنترل کنیم.

مرادی اظهار کرد: از ۲۲۷ خانه بهداشت آسیب دید در زلزله  ۴۳ مورد آن به طور کامل تخریب شد و هم اکنون ۱۷۷ خانه تعمیر شده و بیمارستان ثلاث باباجانی به صورت کانکسی راه اندازی شد؛ همچنین بیمارستان قدیمی اسلام اباد در هفته های اول در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بیمارستان خیرساز ۸۰تخته مناطق زلزله زده افزود: این بیمارستان هم اکنون ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و توسط خیرین بیمارستان ساز کاشان در حال ساخت است. بیمارستان ۹۶ تخت خواب دیگر نیز کلنگ زنی شده و در حال گوبرداری است اما به دلیل عدم تمایل بانک های خصوصی برای ساخت و ساز، باید این طرح تعیین تکلیف شود.


وی در پایان افزود: پروژه های دانشگاه شامل بیمارستان ریوی نسیم و جامع سرطانی ۱۲۰ تخت خوابی بوده انتظار داریم تا ۳ ماه آینده پیوند قلب همچون کلیه در کرمانشاه انجام شود.

گفتنی است امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان ، استاندار ،نمایندگان مجلس در شورای اسلامی و جمعی از مردم و مسئولین بیمارستان سوانح و سوختگی گلسان در بیمارستان امام رضا افتتاح شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار