قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۹۶ سنت رسید.
کد خبر: ۷۹۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 11 November 2019

قیمت هر بشکه نفت برنت به ۶۱ دلار و ۹۶ سنت رسید

به گزارش  تابناک سمنان: به نقل از رویترز، به دنبال مطرح شدن تردید‌های جدید در مورد چشم انداز توافق تجاری بین آمریکا و چین و در حالی که نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت برنت امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته ۱.۳ درصد رشد داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در هفته گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۴۷ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۷۷ سنت رسید.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت، مذاکرات تجاری با چین «بسیار خوب» پیش می‌رود، اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق خواهد کرد که توافق درستی برای آمریکا به دست بیاید.

جنگ تجاری ۱۶ ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب کند شدن رشد اقتصادی در جهان شده و تحلیلگران را وادار ساخته تا ضمن کاهش پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت، نگرانی‌هایی را در مورد مازاد عرضه در بازار در سال ۲۰۲۰ مطرح نمایند.

ترامپ همچنین گفته، گزارش‌ها در مورد تمایل آمریکا نسبت به لغو تعرفه‌ها به عنوان بخشی از فاز نخست توافق که موجب تقویت بازار‌های مالی شده بود، نادرست بوده است.

جدیدترین آمار‌ها در مورد تاثیر منفی جنگ تجاری حاکی است، قیمت تولید کننده در چی در ماه اکتبر بیشترین افت را در طی بیش از ۳ سال گذشته داشته و بخش تولید این کشور تحت تاثیر جنگ تجاری و کاهش تقاضا تضعیف شده است.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سنگاپور اظهار داشت: «به دلیل تشدید مجدد بلاتکلیفی تجاری و تقویت ارزش دلار، قیمت نفت کاهش یافته است.» وی افزود: «انتظار می‌رود در کوتاه مدت عرضه همچنان بالا بماند، زیرا اوپک نشان داده که تمایلی به کاهش بیشتر تولید ندارد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار