کد خبر: ۷۹۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 10 November 2019
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سیل امسال زحمت زیادی کشیده شد اما این تلاش‌ها دیده نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دومین جلسه کارگروه سیل،مخاطرات دریایی و امور آب ، برق و آب و فاضلاب استان در شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت منابع آب و کنترل بحران سیل  به یک برنامه مدون علمی و مشارکت عمومی نیازمند است.
وحید محمدی‌تبار گفت: در سیل نوروزی یکی از استان‌های موفق بودیم، همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، نهادهای انقلابی، سپاه و صدا و سیما همه و همه منسجم و هماهنگ پای کار بودند ، زحمت کشیدند و بی‌خوابی‌ها  دیدند اما نه تنها به لحاظ اعتبارات و تخصیص آن به استان خوب توجه نشد حتی این زحمات هم دیده نشد.
وی تصریح کرد: بارش‌ها در استان ما بیشتر از خوزستان و لرستان بود اما گویا حتما باید اتفاقی  و خسارات سنگینی رخ میداد تا زحمات و تلاش‌های استان ما دیده می شد!؟
محمدی‌تبار گفت: باید با یک اراده قاطع و با در اختیار داشتن ابزار‌های قدرت اجرایی ، مالی و قضایی از منابع آب ،منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه‌ها حفاظت کنیم تا بتوانیم چندین سال از خطرات احتمالی سیل و طوفان در امان باشیم.
این مسوول خاطرنشان کرد: همه ما شعار مخالفت و مبارزه می‌دهیم ولی در عرصه عمل به دلایل مختلف نتایج مطلوب نمی‌گیریم، یعنی محدودیت‌های اختیارات و منابع و تداخل کاری‌ها زیاد است.
محمدی‌تبار بیان کرد: شهرداری‌ و دهیاری‌ها نباید مجوز‌های ساخت در بستر و حریم رودخانه‌ها و روان آب‌ بدهند بلکه باید با ساخت ساز‌های غیرمجاز برخورد کنند.
وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری‌ها زمین خواری‌ها، جنگل سوزی‌ها، برداشت‌ها در بستر رودخانه‌ها و .... این دست کارها استقبال از سیل و خسارات یعنی اقدامات اولیه برا ایجاد بحران‌های جبران‌ناپذیر.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار