فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جذب جوانان به انجام و پرداختن به کار‌های فرهنگی اثرگذار در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحقق گام دوم امروز باید در دستور کارمان باشد
کد خبر: ۷۹۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 10 November 2019

جذب جوانان در راستای گام دوم باید در دستور کار باشد/ توجه به ابتکار و خلاقیت لازمه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل حاضر

 سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در هفتمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش اما

م. خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: امروز دشمن با روش‌های مختلف به دنبال تخریب فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد شبهات در این زمینه است.
کریمی اظهار کرد: در همین راستا دشمنان تمرکز خود را بر روی دانشگاه‌ها و مدارس گذاشته و لذا امروز باید بیش از گذشته به نسل جوان و مراکز دانشگاهی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها رسالت سنگینی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب برعهده دارند که کنگره شهدای استان با ایجاد برنامه‌های متنوعی همچون اردو‌های هفت اقلیم و نشست‌های تخصصی دفاع مقدس انجام داد، ولی این‌ها باید مستمر و ادامه دار باشند تا بتوان نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: طرح برگزاری اردو‌های گردشگری با محوریت دفاع مقدس استان اقدامی به موقع و در ادامه برنامه‌های کنگره شهدای استان بود البته دانشگاه‌ها باید یک کار انقلابی را ادامه دهند تا بتوانند اثرگذاری مناسبی بر روی دانشجویان و اساتید داشته باشند.

وی اضافه کرد: بازدید از مراکز صنعتی، کارخانه‌ها، محل‌های اعزام و نصب المان‌ها برای نسل جدید می‌تواند به تقویت روحیه‌های خودباوری جوانان کمک‌های زیادی داشته باشد چراکه رزمندگان استان با استفاده از توانمندی‌های خود اقداماتی موثری در عملیات‌ها انجام دادند.

کریمی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان در موزه تخصصی دفاع مقدس جمع آوری شده است ادامه داد: این موزه آماده بازدید و استفاده جوانان است که این باید مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان باشد

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کلیه آثار برای برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار و دستاورد‌های امام در انقلاب اسلامی جمع آوری شده که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل موزه تخصصی امام باشد.

وی یادآور شد: نمایشگاه تخصصی امام به زودی در استان مرکزی برگزار می‌شود که عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

کریمی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی استان در برگزاری کنگره شهدا زحمات زیادی کشیدند بیان کرد: جامعه دانشگاهی استان باید این اقدامات را تکمیل کنند. هرچقدر که بتوانیم در دانشگاه‌ها اثرگذار باشیم می‌توانیم اثرات مطلوب آن را در فضای عمومی جامعه مشاهده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و فنی باید روش‌های علمی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را بررسی کند و راهکار‌های عملیاتی در این خصوص را به مرحله اجرا بیاورد افزود: آن چیزی که امروز باید در دروس معارف و انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد امام شناسی است چراکه حضرت امام متعلق به این استان است و دانشگاه‌ها باید محوریت فعالیت و کار‌های خود را شناساندن سیره و شخصیت امام بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه دستاورد‌های امروز در انقلاب اسلامی را به برکت امام و شهدای انقلاب به دست آوردیم اضافه کرد: لذا باید برای شناخت آن‌ها و ادامه راه این عزیزان نهایت تلاش را داشته باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه در برگزاری کنگره شهدای استان سعی کردیم از کلیه هزینه‌های اضافی صرف نظر کنیم و نهایت صرفه جویی هزینه‌ها را انجام دادیم ادامه داد: متاسفانه کار فرهنگی امروز در کشور غریب است و لذا باید بیشتر به کار‌های عمیق فرهنگی توجه شود چراکه هزینه در کار‌های عمیق فرهنگی سرمایه گذاری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برای انجام کار‌های فرهنگی باید زیرساخت‌های موجود را فراهم کنیم تا کار فرهنگی بتواند نتیجه خود را بدهد و لذا ما با برگزاری کنگره شهدای استان زیرساخت‌های مناسبی در استان فراهم کردیم که فضای استان را برای انجام کار‌های بزرگ فرهنگی آماده کرده ایم.

کریمی اظهار کرد: امروز مجموعه استان مرکزی باید هنر این را داشته باشد که از سایر زیرساخت‌های موجود که به برکت کنگره شهدا فراهم شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی از کار‌هایی که به نام فعالیت فرهنگی برگزار می‌شود همچون کنسرت‌ها برخورد‌ها و نتایج نامناسبی به همراه دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جذب جوانان به انجام و پرداختن به کار‌های فرهنگی اثرگذار در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحقق گام دوم امروز باید در دستور کارمان باشد.

کریمی با اشاره به اینکه ابتکار و خلاقیت برای شناساندن و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه باشد چراکه امروز با نسلی متفاوت‌تر همراه هستیم و باید طبق نیاز‌های آن‌ها پیش برویم خاطرنشان کرد: امروز باید از بهترین هنرمندان و پیشرفته‌ترین ابزار‌ها برای جذب جوانان به ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار