قطبی:
تابناک: نشست خبری قطبی امروز در حالی برگزار شد که وی به ارائه توضیحاتی در خصوص حاشیه های کنسرت شجریان در اصفهان تا قضیه ماندن یا رفتن خود از ارشاد اصفهان پرداخت، این صحبت ها در حالی مطرح شد که خیلی ها مسئله نخست یعنی کنسرت شجریان را دلیل پدید آمدن مسئله دوم می دانند.
کد خبر: ۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 25 February 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی صبح امروز طی نشستی با خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف استان در عرصه فرهنگ از برگزاری کنسرت های اصفهان که طی این مدت حاشیه ساز شده بود تا برنامه هی آتی این اداره کل و حتی آخرین تحولات در مورد ماندن یا رفتن خودش از مدیریت ارشاد اصفهان سخن به میان آورد.

وی در این نشست در مورد جزئیات برگزاری کنسرت موسیقی شجریان در اصفهان که در زمان خود با حاشیه های بسیاری همراه شد، اظهار داشت: من از همان روز اول که قرار شد این کنسرت اجرا شود به آقای توتون چی ،مدیر اجرای کنسرت، گفتم که کاری ندارم که در بقیه استان ها کنسرتها چگونه برگزار می شود اما اینجا اصفهان است و ضوابط خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: یکی از ضوابطی که بنده برای توتون چی تشریح کردم، این بود که نوازنده خانم باید حجاب کامل داشته باشه تا کنسرت مجوز بگیرد.

مدیرکل ارشاد اصفهان افزود: در شب اول برگزاری کنسرت شجریان در اصفهان حجاب بانوان نوازنده مشکلی نداشت اما قرار شده بود که خانم ها در صف دوم نوازندگی کنند اما این اتفاق نیافتد و خانمها در صف اول نوازندگی کردند.

وی ادامه داد: ما این مسئله را به برگزارکنندگان کنسرت تذکر دادیم اما ایشان گفتند امکان دارد همایون شجریان قبول نکند اما ما گفتیم حتما باید اجرا شود و در نهایت این موضوع را قبول کردند و شب دوم خانمها در صف دوم نوازندگی کردند.

قطبی تصریح داشت: همزمان با برگزاری این کنسرت پیامکی با مضمون نادرست ارسال شده بود که در آن گفته شد، ارشاد مجوز تک خوانی به یک زن داده است.

وی اظهار داشت: اگر واقعا تک خوانی خانم صورت گرفته بود افرادی که برای اعتراض به این کنسرت رفته بودند حق داشتند و حتی خود من هم میرفتم اما این مسئله اشتباه به آنها عنوان شده بود و مجوزی در این خصوص صادر نشده بود.

مدیرکل ارشاد اصفهان افزود: افراد معترض هم وقتی به محل کنسرت رفتند و متوجه شدند که پیامک اشتباه بوده خود هم به گونه ای خجالت کشیدند.

وی اظهار داشت: من خودم قبلا قصد داشتم موسیقی اصفهان را به سمت سنتی ببرم و این حاشیه ها سبب شد تا بنده در بیانیه خود در واکنش به این جریانات، این موضوع را در بیانیه خودم عنوان کنم.

قطبی که خود شاگر آیت الله مهدوی و نایب رئیس خیریه المهدی که ریاست آن با آیت الله مهدوی است، در مورد صحبت های آیت الله مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان نیز گفت: صحبت های آیت الله مهدوی منطقی بوده است چراکه ایشان گفته بودند باید کسب رضایت مراجع صورت بگیرد که ما هم با این روند موافقیم.

وی ادامه داد: مسئله دوم اینکه در همان پیامک نادرست ارسالی، شایع شده آیت الله مهدوی دستور این اقدام را صادر کرده بودند که ایشان این کار را نکرده اند.

مدیرکل ارشاد اصفهان با بیان اینکه چراکسی نمی آید ببیند ما موسیقی غیرمجاز را در اصفهان جمع کردیم، گفت: جمعه گذشته بهنام صفوی قصد داشت برای چهار هزار نفر از سوی یکی از سازمانهای استان کنسرت برگزار کند اما ما اجازه آن را ندادیم.

وی افزود: در این جریان خیلی هم به ما فشار آوردند چراکه قواعد مجوز گرفتن کنسرت رعایت نشده بود و اصرار بسیار کردند اما در نهایت ارشاد اصفهان موافقت نکرد.

قطبی در مورد ابقای خود در مدیریت اداره ارشاد اصفهان نیز گفت: مردادماه سال گذشته حکم بنده در ارشاد اصفهان تمدید شد.

وی در این باره افزود: با اینکه بنده خودم را متعلق به دفتر تبلیغات میدانم اما وزیر ارشاد در مورد ماندن من در اداره ارشاد اصفهان، اصرار داشت اما واعظی قبول نمیکرد که وقتی من فعالیت ها و برنامه های خود را برای ارشاد اصفهان مطرح کردم واعظی هم قبول کرد.

مدیرکل ارشاد اصفهان تصریح داشت: اگر بنده به دفتر تبلیغات بازمیگشتم قرار بود به دبیرخانه بحث تحول فرهنگی منطقه 4 بروم که این امر تاکنون میسر نشد اما طی سه چهار ماه پیش بنده را تحت فشار گذاشتند و در نهایت من مسئولیت میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی را پذیرفتم.

وی گفت: در ابتدا قرار بود بنده یک روز در هفته را در دفتر تبلیغات باشم اما اکنون دو روز در هفته به آنجا می روم.

قطبی تصریح داشت: آنچه خودم میپسندم این است که به اصل خودم برگردم چون در آنجا به عرصه فقه و علم می روم و در آن حوزه فعالیت می کنم.

وی ادامه داد: با سفر وزیر ارشاد به اصفهان، حکم بنده تا 20 اسفند تمدید شد که در صورت توافق واعظی و جنتی مشخص می شود که آیا بنده در ارشاد اصفهان می مانم یا خیر.

مدیرکل ارشاد اصفهان اضافه کرد: من هنوز در فضای ابهام آمیزم و تصمیم نهایی با واعظی و جنتی است و شایعه اینکه فشارهای سیاسی باعث شده بنده بروم را تکذیب می کنم.

این در حالی است که در بعضی فضاهای غیر رسمی، خبرهای حاکی از این است که قطبی در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان ماندنی نیست و در چند روز آینده فرد دیگری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان انتخاب می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار