شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد دستاورد‌های راهبردی اخیر محور مقاومت، زنگ خطر را برای رژیم صهیونیستی به صدا در آورده است تا این رژیم نگران از میان رفتن توازن راهبردی در منطقه باشد.
کد خبر: ۷۹۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 10 November 2019

دستاورد‌های راهبردی مقاومت زنگ خطری برای رژیم صهیونیستی

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از المیادین، دستاورد‌های راهبردی اخیر محور مقاومت، زنگ خطر را برای رژیم صهیونیستی به صدا در آورده است تا این رژیم نگران از میان رفتن توازن راهبردی در منطقه باشد.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی اعلام کرد روزی نیست که عالی‌ترین مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره امکان بروز ناهمگونی در موازنه راهبردی منطقه هشدار ندهند. از نگاه کارشناسان، رویکرد‌ها به راهبرد منطقه ای، به دو رویکرد معکوس تقسیم می‌شوند، در یک رویکرد روند حرکت به سود تهران و هم پیمانانش و در رویکرد دوم روند آن با شکست‌های پیاپی واشنگتن و هم پیمانانش همراه شده است.

رونین برگمن، تحلیلگر امور امنیتی در روزنامه یدیعوت آحارانوت در میز گردی در شبکه سیزده تلویزیون اسرائیل گفت، در شرایطی قرار گرفته ایم که شاهد حضور ایران در تمامی عرصه‌ها هستیم، یعنی این کشور در هر جایی که بتواند حاضر می‌شود، آنان می‌گویند ما نمی‌ترسیم و تسلیم فشار‌های حداکثری آمریکا نمی‌شویم.

باراک راپید تحلیلگر سیاسی شبکه سیزده تلویزیون اسرائیل نیز می‌گوید، از زمان خروج دونالد ترامپ از توافقنامه هسته‌ای مدت زمان قابل توجهی گذشته است، بر این اساس می‌توان مدعی شد این حرکت نتوانست بر اوضاع راهبردی اسرائیل تاثیر مثبت بگذارد، ایرانی‌ها امروز برای اولین بار در اقدامات بازدارنده علیه اسرائیل موفق نشان داده اند.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان، ناقوس خطری که اخیرا بیش از گذشته به صدا در آمده، بیانگر این مطلب است که اسرائیل دوران آرامش قبل از توفان را تجربه می‌کند، گشرون هکوئین، ژنرال بازنشسته و پژوهشگر اندیشکده بیگن سادات، معتقد است توفانی که در پیش است می‌تواند توفان سهمگینی باشد.

افزایش توانمندی محور مقاومت با عقب نشینی و ضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی هم زمان شده است تا این اتفاق بتواند راهبرد نتانیاهو برای مقابله با ایران را ناکارآمد کند و اسرائیل را در برابر راهبرد‌هایی قرار دهد که نتیجه اش می‌تواند وادار شدن به بازنگری در مفاهیم امنیت ملی و همگام کردن این مفاهیم با خطراتی جدید باشد، چنانچه این روند موجب می‌شود تل آویو به این نتیجه برسد که تهدیداتی که با آن روبروست تهدیداتی کیفی و راهبردی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار