چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با شعار"بخوان برای زندگی امروز" روز شنبه با حضور 500 ناشر برتر کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گشایش یافت.
کد خبر: ۷۹۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷ 09 November 2019

نمایشگاه کتاب اصفهان به مدت ۶ روز و تا بیست و سوم آبان‌ماه ادامه دارد.

از جمله ویژگی مهم نمایشگاه کتاب امسال، حضور بسیاری از ناشران مطرح و برجسته کشور است تا نیازهای مخاطبان و علاقمندان کتاب در استان اصفهان به بهترین شکل ممکن برطرف شود.

۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در قالب چهار سالن به نمایشگاه کتاب اصفهان اختصاص یافته است و تمامی امکانات شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در اختیار متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی قرار گرفته تا این نمایشگاه که ویترین فرهنگی استان به شمار می‌رود به بهترین نحو برگزار شود.

ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب اصفهان از 9 صبح تا ۲۰ در نظر گرفته شد، به منظور استفاده تمامی اقشار از نمایشگاه کتاب، ساعت کاری این نمایشگاه به صورت یکسره از صبح تا شب تعیین شد تا همانند سال گذشته بیشترین میزان بازدید از این نمایشگاه صورت گیرد.

یکی از شاخص‌های توسعه هر کشوری میزان مطالعه کتاب است و به گفته کارشناشان در اصفهان نیز مطالبه‌گری خوبی در این زمینه وجود دارد.

باوجود مشکلات اقتصادی نمایشگاه سال قبل کتاب ، هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان و هم از نظر میزان خرید، آمار بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.

۵۰ ناشر و کتابفروش استان اصفهان و حدود ۶۰۰ ناشر از سایر استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند و قرار است بالای یک صد هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

همچنین ۱۳ میلیارد ریال بن کتاب برای اصفهان در نظر گرفته شد که قابل افزایش بوده و مجموع تخفیف آن ۳۰ درصد است.

تمهیداتی به منظور خرید کتاب توسط کارکنان دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

مخاطب اصلی نمایشگاه کتاب جوانان و نوجوانان هستند در این راستا رایزنی لازم با آموزش و پرورش و دانشگاه به منظور حضور و خرید دانشجویان و دانش آموزان صورت گرفته شده است. 

تعاونی ناشران کتاب استان مجری نمایشگاه است و اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی در حوزه نظارت و پشتیبانی حضور فعال دارد.

به گفته مسئولان، سرانه مطالعه در استان و کشور شایسته مردم با فرهنگ ایران نیست و اکنون این شاخص در استان اصفهان بین سه تا ۱۸ دقیقه در روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار