مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در ارتباط با ساخت ۵ ایستگاه خط دوم متروی اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۷۹۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 09 November 2019

محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به شتاب ساخت خط دو قطار شهری اصفهان در شرایط تحریم های ظالمانه اظهار داشت: تونل های مکانیزه و سازه های جنبی خط دوم قطار شهری حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه امام علی (ع) در خردادماه سال ۹۶ آغاز شد و هزینه کل پروژه بالغ بر دو هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که ساخت آن تاکنون نزدیک به ۱۹ درصد پیشرفت داشته است. این خط شامل دو تونل با قطر داخلی ۶ متر و به صورت مکانیزه با دستگاه های TBM احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ایستگاه مترو حرم حضرت زینب (س) گفت: عملیات اجرایی سازه نگهبانان، خاکبرداری و سازه این پروژه از سه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال پیش بینی شده و با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده است؛ ایستگاه حرم زینبیه در خیابان شهید غفاری بدون اعمال محدودیت های ترافیکی و به صورت زیرزمینی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان به ساخت ایستگاه عاشق اصفهانی هم اشاره کرد و ادامه داد: این ایستگاه در محدوده چهارراه عاشق اصفهانی و پایین تر از زیرگذر عاشق اصفهانی اجرا می شود؛ به دلیل کاهش زمان اعمال محدودیت های ترافیکی و در جهت رفاه حال همشهریان به صورت پوش و کند در حال اجرا است و برآورد هزینه پیش بینی شده ایستگاه مذکور بالغ بر ۲۷۳ میلیارد ریال است و با پیشرفت ۶۴ درصدی همراه است.

وی افزود: ایستگاه عمان سامانی از اردیبهشت ماه امسال آغاز به فعالیت کرد و برای ساخت آن هزینه ای بالغ بر ۵۸۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است که تاکنون با پیشرفت ۳۰ درصدی همراه بوده است.

بنکدار هاشمی با اشاره به ایستگاه لاله گفت: این پروژه در دی ماه سال گذشته شروع به فعالیت کرد و عمق ایستگاه از زمین ۲۴ متر است و برای ساخت آن هزینه ای بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال پیش بینی شده است. ایستگاه لاله با پیشرفت ۳۷ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به سرعت انجام فعالیت ها در خط دو قطار شهری ابراز داشت: در یک ماه گذشته بیشترین شتاب حفاری را شاهد بودیم و رکورد حفاری را در این خط بر جا گذاشتیم. با برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از عید نوروز هر دو دستگاه حفار تونل های غربی و شرقی به ایستگاه عاشق اصفهانی می رسند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تاکنون در دو تونل خط دوم قطار شهری اصفهان، نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ متر رینگ گذاری و نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ متر حفاری شده و حجم حفاری مکانیزه این بخش بیش از ۸۶ هزار متر مکعب است؛ ثبت رکورد ۲۱ رینگ حفاری و سگمنت گذاری در شبانه روز معادل حدودا ۳۰ متر در کشور بی سابقه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار