صنعتگران بخش فولادسازی و مهندسی نت شرکت ذوب آهن اصفهان ، رکورد جدیدی در عملیات اجرایی تعویض مخروطی و ریومپینگ سامانه تصفیه غبارکنوتور شماره 2 ثبت کردند.
کد خبر: ۷۹۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 09 November 2019

معاون تجهیزات مکانیکی بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: باتوجه به دفرمگی های ایجاد شده در ناحیه مخروطی بالایی کنورتور شماره 2، تعویض این بخش از بدنه کنورتور ضروری شد و در این طرح با اتکا به دانش فنی کارکنان بخش فولادسازی 14 روزه قطعه مخروطی ساخته و تعویض شد.

اصغر امینی افزود: به موازات این فعالیت ، تعمیرات اساسی مورد نیاز در دیگر بخش های  کنورتور از جمله تعویض گیربکس فرعی شماره 4، نوسازی شاسی و تعویض دریچه و ناودانی شارژ  هم همزمان اجرا شد.

وی گفت: همچنین برای کاهش آلاینده های زیست محیطی، عملیات بازسازی سامانه تصفیه غبار این کنورتور با موفقیت اجرا شد.

محمود شفیعی معاون برنامه ریزی و اجرای تعمیرات مهندسی نت شرکت ذوب آهن تعویض مخروطی کنوتورها را از جمله فعالیت های تعمیراتی سنگین و حایز اهمیت در بخش فولادسازی دانست و گفت: نقشه برداری از بدنه کنورتور در ناحیه مخروطی و رینگی ، برشکاری مخروطی از ناحیه مشخص شده وتعویض حدود 75 درصد از بدنه کنورتور در ناحیه بین مخروطی ورینگی و ناحیه لودکا وسپس جوشکاری نقاط مونتاژ شده،تعویض اکران های اطراف کنورتور ،ساپورت ها ،دامنه ها وآماده سازی وتحویل کنورتور برای نسوزچینی،تعویض گیربکس فرعی شماره 4 کنورتور و تعویض تمام رولیک های استند A و B  و اصلاح شاسی کارتکا از مراحل اجرای این طرح درکمترین زمان  است.

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترين توليد كننده محصولات طويل در خاورميانه است که با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار